وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 20 مهر 1393 ساعت 00:00   |   کد مطلب: 10091
کمبود روحانی در انجام مراسم تشییع جنازه در همدان
یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت:ازهمدان بیش از 2هزارنفرطلبه در قم حضور دارند اما در برخی از مناظق این استان به ما خبر می رسد که هنگام تشییع جنازه طلبه و روحانی برای انجام مراسم حضور ندارند.

به گزارش نافع، آیت‌الله نوری همدانی در دیدار با جمعی ازمسئولان شهرستان رزن افزودند:این مشکلی است که ماهمه برای آن باید به دنبال راه چاره باشیم.و احتیاج مردم به مربی ، معلم دینی و پاسخگویی به مسائل شرعی و دنیوی در درجه اول اولویت است .

وی گفت:یکی از مشکلات اساسی ما در کشور این است که علمای که در شهر قم به تحصیل علوم مذهبی مشغول اند ارتباط خود رابا محل زادگاه و سکونت خود حفظ نکرده و  قطع کرده اند.

آیت نوری همدانی افزود:عیدغدیرپاسخی به نیاز عقلانی بشر به منظور وجود رهبری دارای فقاهت،  شجاهت ،تدبیرو عصمت بود در زمان کنونی  که معصوم وجود ندارد و دست ما از حضرت صاحب کوتاه است   ولی فقیه این وظیفه را انجام می دهد.

وی گفت: یکی ازکارهای مهم و اساسی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی بازیابی و بازشناسایی غدیر است.

مرجع تقلید شیعیان خاطر نشان کرد:وظیفه و کار اصلی ما نیزدر دوران کنونی بازشناسی و بازیابی هویت غدیرمی باشد.

 آیت الله نوری همدانی افزود:منطقه و استان همدان و شهرستان رزن منظقه ای ولایت مدار و متدین هستند.و سابقه مردم همدان در انقلاب و جنگ تحمیلی نشان داده است.و  این مردم امتحان خود را با پیشرفت های که حاصل شده است پس دادند .

ایشان اظهار کردند:این دیدار برای من بسیارمغتنم بود و با ارزش امروز در سایه ولی فقیه و آگاه زمان باید وحدت داشته باشیم زیرا حکومت یک حکومت اسلامی ودولت دولت اسلامی است.

متاسفا افراط گری های مذهبی در انجام مناسک و مراسم بویژه در دهه محرم چهره ای خشن ضد بشری می خواهد از اسلام ارائه دهد.

وی در پاسخ  به درخواست مردم متدین همدان و شهرستان رزن برای سفر به این استان باید بگویم  سفرهای استانی بنده  بعد ازفتنه 88 به منظور دیدار چهربا چهر با مردم در هجده استان اتفاق افتاد ه است.و این به دلیل حفظ آنچه بودکه بعد از قرن ها بدست آورده بودیم این همان نعمت ولایت است.

 بنده خیلی علاقه مندم که به شهرستان رزن و زادگاه خود سفرداشته باشم .

دیدگاه شما