وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 1 شهريور 1394 ساعت 09:12   |   کد مطلب: 16012
دولت یازدهم در ادامه سفرهای استانی خود به پایتخت تاریخ و تمدن ایران‎زمین خواهد آمد تا گره‌های کور استان را با تدبیر خودش باز کرده و امید را به مردم همدان هدیه کند.

به گزارش نافع به نقل از فارس، چند روز دیگر سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به همدان، پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین انجام می‌شود به طوری که در اواسط هفته جاری ورزشگاه قدیمی و فرسوده قدس میزبان استقبال‌کنندگان از رئیس جمهور خواهد بود.

هر قشری از کارگر و مهندس گرفته تا ورزشکار و فرهنگی، سعی در مطرح کردن خواسته‌ها و مطالبات خود دارند تا بلکه هیئت دولت گوشه چشمی در حل معضلات آنها داشته باشد.

جامعه ورزش و جوانان همدان نیز در این بین مطالبات فراوانی خواهد داشت که امید بسیاری دارد تا در مصوبات هیئت دولت نگاه ویژه‌ای به آنها شود تا گره‌های کور این بخش را با تدبیر باز کرده و امید را به مردم همدان هدیه کنند.

گرچه دولت تدبیر و امید با انتخاب محمدناصر نیکبخت به عنوان استاندار و همچنین سیدعبدی افتخاری به عنوان سکاندار ورزش در همدان، آرامشی ستودنی به این فضا بخشیده است اما این آرامش زمانی لذت‌بخش‌تر خواهد شد که با تزریق منابع مالی گسترده، تحول عظیمی در حوزه زیرساخت‌های ورزش و همچنین جوانان استان رخ دهد.

امروزه ویترین هر ورزشی در رشته‌های مختلف تیمداری در بعد قهرمانی و حرفه‌ای بوده که استان ما در این زمینه بسیار مظلوم مانده است زیرا همدان فاقد صنعت و اسپانسر مهمی است تا بتواند به خوبی پشتوانه ورزش باشد.

ورزش همدان در سال‌های گذشته جهش بسیار مطلوبی داشته است و کسب عناوین مختلف المپیکی، جهانی و آسیایی گواهی بر این مدعا بوده اما رفته رفته با رکود اقتصادی ایجاد شده و بروز مشکلات مالی دیگر توان ادامه همین روند وجود ندارد.

حال ورزش و جوانان استان از رئیس جمهور خواسته‌ای دارد تا این مشکلات مالی برطرف شود و دوباره با تدبیر دولت، هیجان و نشاط به ورزشگاه‌ها و ورزشکاران همدانی برگردد.

هیئت‌های ورزشی استان با هزاران زحمت و مساعدت‌های اداره‌کل ورزش و جوانان همدان تاکنون توانسته‌اند روی پای خود ایستاده و نفس بکشند، اما اعتبارات محدود این اداره‌کل نیز جوابگوی ورزش نیست و در همدان هم هیچ اسپانسری سراغ ورزش نمی‌رود.

* دولت به یاری ورزش بیاید

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به درخواست جامعه ورزش از رئیس جمهور اظهار کرد: استان همدان بالغ بر 70 پروژه ورزشی نیمه‌تمام دارد که منتظر 600 میلیارد ریال اعتبار است.

سیدعبدی افتخاری ادامه داد: با توجه به بودجه عمرانی موجود در سال جاری امکان تکمیل این پروژه‌ها از سوی این اداره‌کل میسر نمی‌شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه استان همدان از نظر سرانه ورزشی و وجود زیرساخت‌ها وضعیت بسیار قابل توجهی در کشور دارد و شاید با اتمام این 70 پروژه، ورزش همدان تا سالیان متعدد از نظر زیرساختی با مشکل اساسی مواجه نشود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خواهان کمک دولت به ورزش شد و افزود: متأسفانه در قانون پنجم توسعه در بند 13 کمک دولت به ورزش قهرمانی و حرفه‌ای ممنوع شده است که به نظر بنده استان‌هایی که فاقد صنعت خاصی برای حمایت از ورزش هستند، متضرر شده‌اند.

وی بیان کرد: امیدوارم دولت این بند را برای استان‌های فاقد اسپانسر ورزش حذف کند و اجرای این طرح را از استان همدان شروع نماید.

افتخاری خاطرنشان کرد: اگر به مانند سابق یک درصد از درآمد ادارات اجرایی به ورزش تحقق یابد، دوباره ورزش می‎‌تواند جان بگیرد زیرا با ادامه روند فعلی، ورزش در استان‌هایی نظیر همدان با مشکل مالی مواجه می‌شود و در نهایت از پیشرفت حاصله جلوگیری خواهد شد.

* رئیس جمهور نگاه ویژه‌ای به جوانان داشته باشد

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان همدان با اشاره به درخواست‌های حوزه جوانان استان از هیئت دولت گفت: درخواست‌هایی از رئیس جمهور برای جوانان همدانی داریم که آن را به استانداری و ستاد سفر ارائه کرده‌ایم.

اسدالله ربانی‌مهر اصلی‌ترین مشکل جوانان همدان را بیکاری دانست و تصریح کرد: در این سفر انتظار نگاه ویژه مسئولان را به حوزه جوانان همدان داریم که با اختصاص اعتبار ویژه به پروژه‌های بزرگ و راه‌اندازی کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی، مشکل بیکاری تا حدودی حل می‌شود.

وی یاد‌آور شد: با برطرف شدن مشکل اشتغال و ازدواج جوانان، جامعه خود به خود هنجارگرا می‌شود و آسیب‌های اجتماعی نیز به تبع کاهش پیدا می‌کند.

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان همدان تأکید کرد: ازدواج یکی دیگر از مشکلات حوزه جوانان است که با ارائه درخواست‌های مالی به کمیته تخصصی فرهنگی و اجتماعی استانداری در این رابطه امیدواریم این موضوعات در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت مورد بررسی قرار گیرد.

وی ضمن گفتن انتظار 10 هزار زوج همدانی برای دریافت وام ازدواج خاطرنشان کرد: امیدواریم رئیس جمهور نگاه ویژه‌ای به جوانان و موضوع ازدواج داشته باشد تا مشکل وام زوج‌های جوان همدانی نیز برطرف شود.

ربانی‌مهر خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام استان و طرح بزرگ زمینه می‌شود تا مشکل اشتغال و ازدواج در استان برطرف شود که امید می‌رود دولت این مشکلات را برطرف سازد.

پایان پیام/م

دیدگاه شما