وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 28 آذر 1402 ساعت 14:13   |   کد مطلب: 43438
صبح امروز چهاردهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری بسیج به همت سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در سالن همایش های غدیر دانشکده علوم پزشکی ابن سینا برگزار شد.

به گزارش نافع،

 این جشنواره با حضور نخبگان علمی اقشار مختلف بسیج و با نمایشگاهی از دستاورد‌هایشان در حالی برگزار شد که مسئول علمی فناوری بسیج پیشکسوتان همدان از سه اختراع نام برد.

وحید مرکزی مقدم از ساخت توربین های بادی تولید برق، بتن های سبک و شفاف و همچنین از لودرهای کوچک تمام برقی در استان همدان نام برد.

وی در مورد ساخت توربین های بادی و نصب و راه اندازی نیروگاه بادی در همدان عنوان کرد: با مطالعه و بررسی اطلاعات 50 ساله هواشناسی همدان به این نتیجه رسیدیم در سه نقطه از استان همدان وزش بادهای دائمی داریم و میتوان در این مناطق نیروگاه بادی راه اندازی کرد.

مسئول علمی فناوری بسیج پیشکسوتان درباره ساخت لودر های کوچک برقی خاطر نشان کرد: ایران پس از امریکا اولین کشوری است که میتواند لودرهای کوچک برقی(باب کت) را بسازد.

وی افزود: اولین نمونه از این لودر در حال ساخت است که پس از بررسی ها و آزمایشات و اخذ مجوز های لازم، به تولید انبوه می رسد.

مرکزی مقدم در مورد ساخت سیمان های سبک و شفاف گفت: بتن های سیمانی معمولی در تماس با آب  به طور میانگین 6 تا 8 درصد آب را جذب می‎‌کنند و در سرمای زمستان باعث متلاشی شدن سطوح بتنی می شود اما بتن های سبک خاصیت جذب پذیری کمتری دارند و در برابر تغییرات آب و هوایی مقاوم تر هستند.

انتهای پیام/ ط

دیدگاه شما