وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 8 آذر 1393 ساعت 20:45   |   کد مطلب: 11270
فعالیت40درصدی اهالی روستای کاج  رزن در حرفه قاب سازی
استاندارهمدان گفت: 40 درصد از اهالی و ساتکنان روستای کاج در حرفه قاب سازی فعالیت دارند و تولیدات این روستا به نقاط مختلف کشور به خصوص استان های مرزی صادر می شود.

به گزارش نافع، محمد ناصر نیکبخت' روز شنبه در جریان بازدید از کارگاه های 'قاب سازی' روستای کاج و شنیدن مشکلات و درخواست های مدیران این کارگاه ها دستور داد در نشستی با حضور اتاق بازرگانی و دستگاه های مرتبط این موضوع پیگیری شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رزن نیز در این ارتباط به ایرنا گفت: روستای کاج بواسطه ظرفیت های موجود می تواند کانون صنایع دستی استان شود.

'حمید رضا زارعی' افزود: 60 کارگاه تولیدی 'قاب' در این روستا فعالیت دارند و راه اندازی این کارگاه های تولیدی برای 300 نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: 40 درصد از اهالی و ساتکنان روستای کاج در حرفه قاب سازی فعالیت دارند و تولیدات این روستا به نقاط مختلف کشور به خصوص استان های مرزی صادر می شود.

وی بیان کرد: با توجه به وجود مشکلاتی در بحث صادرات این کالا سازمان میراث فرهنگی یک دوره آموزشی برند سازی و صادرات برای فعالان در این عرصه هنری برگزار کرد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رزن بیان کرد: برگزاری این دوره آموزشی موجب افزایش فروش و به دنبال آن توسعه کارگاه های تولیدی در روستاهای همجوار شد به گونه ای که هم اینک در روستا 'گرمک ' 20 کارگاه 'قاب سازی' با اشتغال 50 نفر ایجاد شده است.

زارعی اظهار کرد: تسهیلاتی برای توسعه کارگاه های تولیدی از سوی صندوق مهر امام رضا(ع) به متقاضیاتن پرداخت شده همچنین وام های در قالب اشتغال خانگی و اقتصاد مقاومتی به فعالان در این هنر تعلق گرفته است.

وی افزود: با پیگیری مسوولان اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رزن و حمایت دولت 155 نفر از فعالان در این عرصه بیمه شدند و هم اینک از خدمات بیمه ای بهره مند هستند.

روستای زیبای کاج در 15 کیلومتری شهر رزن قرار گرفته و این روستا 327 خانواری یک هزار و 193 نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/ر.ح

دیدگاه شما