وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 14 دى 1393 ساعت 09:32   |   کد مطلب: 12015
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خبرداد:
ضریب درآمد پزشکان در مناطق محروم تر افزایش می یابد
ضریب درآمد پزشکان در مناطق محروم تر افزایش می یابد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: اصلاح نظام تعرفه‌های پزشکی هرچه منطقه خدمت محروم‌تر شود ضریب درآمد پزشکان بالاتر می‌رود.

  حبیب‌الله موسوی‌بهار در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت:با توجه به حساسیت‌های موجود در اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور و استان، اکنون در 16 بیمارستان دولتی استان، بیماران با حفظ کرامت و شأن انسانی از مزایای این طرح و یارانه سلامت استفاده کرده‌اند و میانگین پرداختی هزینه‌های بستری به حدود 6 درصد و در جمعیت روستایی و عشایری به پایین‌تر از این رقم رسیده است.

وی  با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت روز به روز کارآمدتر و میزان رضایت‌مندی مردم را از بخش سلامت افزایش می‌دهد، اظهار داشت: با وجودی که ایران جزء کشورهای پیشرو در ارائه خدمات پزشکی به ویژه نسبت به کشورهای همسایه است، هنوز این سطح از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و فضاهای فیزیکی در خور شأن مردم نیست و باید توسعه یابد.

موسوی بهارافزود: بیمارستان‌ها در سال‌های گذشته به منابع درآمدزایی دولت‌ها تبدیل شده بودند اما اکنون با اهتمام ویژه دولت تدبیر و امید و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سطح ارائه خدمات پزشکی ارتقا یافته و به سمت عدالت در تعرفه‌ها پیش رفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان دانشگاه از فرسوده بودن 70 درصد تخت‌های بیمارستانی در استان خبر داد و گفت: طرح جایگزینی این تخت‌ها با تخت‌های مجهز در راستای انجام بسته خدمات هتلینگ طرح تحول نظام سلامت در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در راستا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون یک‌هزار و 500 تخت و ملزومات جانبی آن را به بیمارستان‌های استان همدان تحویل داده است تا فضای کار برای پزشکان و بیماران بستری، شایسته‌تر کند.

موسوی‌بهار بیان کرد: در گذشته تعرفه‌ خدمات سلامت همواره نارضایی پزشکان را به دنبال داشت چرا که متخصصانی که در مناطق محروم و با کمترین امکانات خدمت می‌کردند نسبت به پزشکانی که محل خدمتشان مناطق برخوردار بود، دریافتی کمتری داشتند که در طرح تحول نظام سلامت، با اصلاح نظام تعرفه‌های پزشکی هرچه منطقه خدمت محروم‌تر شود ضریب درآمد پزشکان بالاتر می‌رود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: یارانه سلامت بدون سقف و بدون محدودیت به همه مردم تعلق می‌گیرد و خدمات سلامت به شکل بسته‌های کامل طراحی شده و در حال اجراست.

وی عنوان کرد: در بسته جامع بهداشتی نیز که در قالب طرح تحول نظام سلامت در کشور اجرایی می‌شود، مشارکت مردمی و مشارکت دستگاه‌های بین‌بخشی بسیار پررنگ دیده شده است همچنین ارائه خدمات جامع بهداشتی به اقشار محروم جامعه، حاشیه شهرها و اقشار کم‌درآمد در اولویت این طرح است.

موسوی‌بهار بیان کرد: حوزه سلامت به دلیل گستردگی کار و هزینه‌بر بودن خدمات درمانی همواره برای تأمین بودجه در بخش‌های عمرانی و ساختمانی با مشکل مواجه است در این راستا مشارکت و حمایت خیرین و نیکوکاران از بخش سلامت به ویژه در بخش عمرانی باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما