وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 14 دى 1393 ساعت 10:27   |   کد مطلب: 12022
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان:
استان همدان پایلوت طرح شورای فرهنگی محلات در کشور است
استان همدان پایلوت طرح شورای فرهنگی محلات در کشور است
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان گفت: استان همدان به عنوان پایلوت طرح شورای فرهنگی محلات در کشور است.

به گزارش نافع، حجت‌الاسلام کیانی در گفتگویی با اشاره به اجرای طرح شورای فرهنگی محلات در مناطق مختلف استان اظهار داشت: طرح شورای فرهنگی محلات به‌عنوان یک برنامه فرهنگی جدید از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان پیشنهاد شده است و برای نخستین بار در کشور در استان همدان به عنوان منطقه پایلوت در حال اجرا است.

وی افزود: در صورت نتیجه گیری مثبت و سازنده این طرح در سایر استان های کشور نیز اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام کیانی ادامه داد: این طرح پس از طی مراحل مختلف و تشکیل چارت اداری و مدیریتی از سوی استانداری همدان به فرمانداران ابلاغ شده است.

وی با اشاره به چارت تدوین شده این شورا خاطرنشان کرد: علاوه بر فرمانداری، اداره تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و امورخیریه، اداره ارشاد اسلامی و سپاه ناحیه شهرستان ها از جمله اعضای شورای فرهنگی محلات در ستاد شهرستانی هستند.

حجت‌الاسلام کیانی ابراز داشت: امام جماعت مسجد، فرمانده پایگاه مقاومت، مسئول کانون فرهنگی و هیئت امناء از جمله اعضای شورای فرهنگی محلات در مساجد هستند.

 

نقش موثر شورای فرهنگی محلات در کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان به اثرگذاری این طرح اشاره کرد و گفت: اگر این طرح به شکل شایسته و مطلوب در مناطق حاشیه ای شهرها و روستاهای پرجمعیت برگزارشود علاوه برارتقاء فرهنگ عمومی مردم، بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی کاهش خواهند یافت.

حجت  الاسلام کیانی در ادامه به اولویت گرائی در شورای فرهنگی محلات به‌عنوان یک راهبر اصلی نام برد و گفت: باید با رصد فرهنگی دقیق مناطق را از نظر فرهنگی رصد کرد و با نیازسنجی و اولویت گرائی منطقه برنامه های جذاب و اثربخش فرهنگی را اجرا کرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: مشارکت نهادها و دستگاههای تأثیرگذار فرهنگی در کنار نیروهای مردمی از موجبات موفقیت شورای فرهنگی محلات در مناطق مختلف استان به شمارمی آید.

وی از مد نظر قراردادن مسجد محوری در برنامه های شورای فرهنگی محلات، حمایت اجتماعی از افراد بی بضاعت، رصد دقیق موانع و مشکلات و تدوین برنامه های جذاب و متنوع برای جذب نسل جوان و نوجوان و مقابله با تهاجم فرهنگی به‌عنوان اولویت های اصلی شورای فرهنگی محلات تأکید کرد.

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما