وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 7 بهمن 1393 ساعت 10:20   |   کد مطلب: 12429
آسفالته شدن راههای روستایی بالای 20 خانوار در استان همدان
مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی استان همدان از آسفالته شدن راههای روستایی بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان سال خبر داد.

به گزارش نافع، حبیب نادیان در گفتگویی اظهار داشت: برای آسفالت تمامی راههای روستایی ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه در استان همدان پنج هزار و ۱۱۱ کیلومتر راه وجود دارد، افزود: از این میزان ۸۵ کیلومتر آزادراه، ۵۵۶ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۴ کیلومتر راه اصلی، ۷۶۶ کیلومتر راه فرعی و سه هزار و ۳۶۰ کیلومتر راه روستایی است.

نادیان با تصریح بر اینکه در استان همدان سه هزار و ۳۶۰ کیلومتر راه روستایی وجود دارد، گفت: از این میزان دو هزار و ۵۹۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته بوده و ۷۷۰ کیلومتر راه شنی و خاکی است.

وی تاکید کرد: اگر راه ۲۷ روستای ۲۰ خانوار و به بالا به طول ۱۰۲ کیلومتر آسفالت شود تمامی روستاهای استان همدان که دارای ۲۰ خانوار و به بالا هستند از نعمت راه آسفالته برخوردار می‌شوند.

مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی استان همدان یاداورشد: با اجرای آسفالت ۲۰۲ کیلومتر از راه‌های روستایی ، تمامی روستاهای دارای سکنه استان همدان از راه آسفالت برخوردار می‌شوند.

وی جمعیت برخوردار از راه آسفالته روستایی در استان همدان را بیش از ۹۹ درصد اعلام کرد و گفت: کمتر از یک درصد جمعیت روستایی راه بدون آسفالت دارند.

این مسئول با تاکید بر اینکه امسال برای ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی فاقد شانه، شانه ایجاد کرده‌ایم، خاطرنشان ساخت: رفع نقاط پرحادثه، خط کشی و نصب تابلو در راه‌های روستایی نیز از دیگر اقداماتی است که اجرایی شده است.

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما