وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 25 بهمن 1393 ساعت 13:08   |   کد مطلب: 12890
آزمون سراسری قرآن و عترت در همدان برگزار می‌شود
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری آزمون قرآن کریم در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.

به گزارش نافع، مصطفی بادامی افزود: این آزمون 25 اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در همه شهرستان‌هایی که تعداد داوطلبان آن حداقل به 20 نفر برسد، برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شرکت در تمامی رشته‌های آزمون برای همه داوطلبان مرد و زن، بدون هرگونه محدودیت سنی آزاد است و هر داوطلب از میان رشته‌های آزمون مجاز به انتخاب حداکثر دو رشته( انتخاب یک رشته در نوبت اول و یک رشته در نوبت دوم) است.

بادامی با تأکید بر اینکه داوطلبانی که قبلا در آزمون سراسری قرآن و عترت نمره قبولی کسب کرده‌اند، مجاز به شرکت مجدد در همدان رشته نیستند؛ افزود: البته با توجه به تغییر منابع آموزشی رشته «ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه» شرکت مجدد در آزمون، برای افرادی که پیش از این در این رشته نمره قبولی کسب کرده‌اند مانعی ندارد.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: مهلت ثبت نام در این آزمون از یکم اسفند آغاز و تا 25 اسفندماه ادامه خواهد داشت و داوطلبان می‌توانند برای ثبت نام در آزمون به پایگاه اینترنتی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی www.qia.ir مراجعه نمایند.

بادامی تصریح کرد: آزمون سراسری قرآن و عترت در 17 رشته و 4 موضوع ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، تدبر در قرآن کریم، حفظ قرآن کریم و ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه برگزار می‌شود.

وی افزود: در رشته حفظ برای افراد زیر 12 سال آزمون شفاهی برگزار و زمان و مکان آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطر نشان کرد: آزمون در هر شهرستان توسط موسسات فرهنگی قرآن و عترت برگزار شده و در صورتی که شهرستانی فاقد موسسه مجری باشد، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آن شهرستان مجری آزمون خواهد بود.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما