وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 27 بهمن 1393 ساعت 10:09   |   کد مطلب: 12934
با نزدیک شدن به ایام عید نوروز، خانواده زندانیان جرائم غیرعمد چشم انتظار دستان سخاوتمند خیرین برای آزاد کردن زندانیان هستند.

به گزارش نافع، مدیرعامل ستاد دیه استان همدان در گفتگویی اظهار داشت: کمک به افراد نیازمند از اقدامات پسندیده و مورد تاکید ائمه اطهار(ع) است که روایات بی شماری در این خصوص وجود دارد.

یدالله روحانی منش افزود: همه ساله به منظور آزاد سازی زندانیان در بند، جشن های گلریزان برگزار شده و با کمک و مساعدت افراد نیک اندیش زمینه بازگشت شماری از مددجویان به آغوش خانواده فراهم می شود.

وی با تأکید بر اینکه هم اکنون 248 زندانی جرائم غیرعمد در استان وجود دارد، تصریح کرد: تعدادی از محکومان مالی به علت بدهی های ناچیز گرفتار زندان شدند که با کمک های موردی خیران می توان لبخند رضایت را بر چهره آنان و خانواده هایشان نشاند.

روحانی با اشاره به اینکه یکی از محکومان مالی که هم اینک در زندان به سر می برد 15 میلیون و 600 هزار ریال است، ادامه داد: این کارگر فصلی برای تامین معاش زندگی این مبلغ را از شاکی قرض کرده اما به علت ناتوانی در پرداخت بدهی در پشت میله های زندان گرفتار شده است.

وی بیان کرد: در پرونده دیگری یک فرد بیمار و زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) است به علت ناتوانی در پرداخت 30 میلیون ریال مهریه از سه ماه پیش راهی زندان شده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: همچنین یکی از محکومان مالی که در یک کارگاه تولیدی در حال فعالیت بود از همکار خود 50 میلیون ریال وجه نقد قرض می گیرد ولی با وجود گذشت 20 میلیون ریال از این بدهی از سوی شاکی ولی فرد بدهکار به علت ناتوانی در تامین 30 میلیون ریال در زندان محبوس می شود.

روحانی منش اظهار کرد: در پرونده دیگری یکی از محکومان مالی که در حرفه خرید و فروش خودرو فعالیت داشته است به علت آشنا نبودن به این حرفه 96 میلیون ریال بدهکار می شود.

وی افزود: 46 میلیون ریال از بدهی این جوان 27 ساله تامین شده است و در صورت کمک خیرین برای پرداخت 50 میلیون ریال بدهی باقی مانده این جوان عید امسال را در کنار خانواده می گذارند.

گفتنی است، شماره حساب های0106329555001 بنام بانک ملی و 2030303037 بنام بانک ملت قابل واریز در تمامی شعب برای کمک به این افراد است.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما