وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 30 ارديبهشت 1394 ساعت 09:30   |   کد مطلب: 14467
نماینده مردم قهاوندگفت: بخش قهاوند یکی از مناطق محروم است که با پیگیری های انجام شده 16 میلیارد ریال اعتبار برای جاده روستای مراد بلاغ این بخش تخصیص داده شده است.

به گزارش نافع،به نقل از جهاد پرس ، امیر خجسته در کمیته برنامه ریزی شهرستان همدان افزود: در سه سال گذشته با همت مسوولان زیر ساخت های خوبی برای پذیرش سرمایه گذاران ملی و استانی در همدان فراهم شده است که تکمیل فرودگاه و راه آهن از جمله این زیر ساخت ها است.

وی اتمام طرح های عمرانی از جمله راه آهن تهران - همدان و همدان - سنندج و زیرگذر غربی و شرقی و آزاد راه را از جمله اولویت های این استان عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی راه آهن همدان بیش از یک ماه تعطیل شد و با پیگیری های انجام شده بیش از دو هزار تن ریل خریداری شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه نظارت مجلس شورای اسلامی بر قوانین در حال حاضر ضعیف است گفت: استانی شدن انتخابات مجلس موجب تقویت نظارت مجلس شورای اسلامی بر قوانین می شود.

خجسته ادامه داد: حدود 17 هزار قانون در مجلس شورای اسلامی وجود دارد که نظارت مجلس بر آنها ضعیف است و با استانی شدن انتخابات مجلس، این نظارت ها بیشتر می شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 83 درصد بودجه در اختیار وزارتخانه ها است از مدیران دستگاه های اجرایی خواست: برای جذب بودجه های ملی تلاش بیشتر داشته باشند.

خجسته اضافه کرد: نمایندگان استان همدان با همراهی مدیران استان در سه سال گذشته موفق به جذب 10 هزار میلیارد ریال از اعتبارات ملی برای اجرای طرح های این استان شدند.

وی از مدیران خواست: با مدیریت جهادی فعالیت کنند و همه توان خود را برای خدمت به مردم به کار گیرند.

وی با تاکید بر توجه بیشتر به مناطق محروم و روستاها گفت: بخش قهاوند شهرستان همدان یکی از مناطق محروم است که با پیگیری های انجام شده 16 میلیارد ریال اعتبار برای جاده روستای مراد بلاغ این بخش تخصیص داده شده است.

وی در ادامه افزایش 52 درصدی مالیات برای استان همدان را ظلم بزرگی در حق مردم این استان دانست و افزود: این در حالی است که این افزایش در تهران 19 درصد و میانگین کشوری 25 درصد است.

دبیر کمیته برنامه ریزی شهرستان همدان نیز گفت: اعتبارات ابلاغی استان همدان در سال گذشته از محل همه منابع دو هزارو 960 میلیارد ریال بود که 56.6 درصد آن معادل یک هزار و 690 میلیارد ریال آن تخصیص یافت.

تورج الوانیان افزود: سهم شهرستان همدان از این اعتبارات 570 میلیارد ریال بود که 310 میلیارد ریال آن یعنی 54.3 درصد آن تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: دو درصد از محل درآمد نفت و گاز برای مناطق محروم توزیع می شود که با توجه به اینکه همدان جزو مناطق محروم نیست سهمی از درآمد دو درصدی نفت و گاز ندارد و این اعتبار به مناطق محروم اختصاص می یابد.

هم اینک پروازهای حج عمره و تمتع از فرودگاه همدان صورت می گیرد و همچنین پروازهای مشهد و کیش با هفته ای چهار پرواز رفت و برگشت از این فرودگاه انجام می شود.

دیدگاه شما