وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 22 مرداد 1394 ساعت 12:44   |   کد مطلب: 15796
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان تاکید کرد: راهنمایان گردشگری، نقش بسزایی در رونق صنعت و توسعه توریسم و نزديك شدن به جايگاه واقعي آن دارند.

به گزارش نافع، محمد تبریزی  در جلسه کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورا با بیان این مطلب افزود: راهنماي تورهای گردشگری نقش مهمی در جذب هرچه بيشتر گردشگران دارند بر این اساس باید در مناطق گردشگری همدان از این ظرفیت بهره گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه همدان دارای جاذبه های گردشگری فراوانی در سطح کشور است، اضافه کرد: منطقه گنج نامه از جمله نقاطی است که مجموعه تفریحی توریستی تله کابین جاذبیت آن را شاخص کرده و این نشان از نقش مهم سرمایه گذار و بخش خصوصی در رونق صنعت گردشگری و توسعه شهری است.

تبریزی با بیان به اینکه در منطقه گردشگری گنج نامه همدان به دلیل نبود راهنمای گردشگر مسافران بیشتر از آبشار بازدید کرده و از طبیعت محیط بهره می برند، اظهار کرد: این درحالی است که در کنار این جاذبه ها وجود کتیبه ها از جمله آثار تاریخی به جای مانده از گذشتگان است که می تواند معرف همدان در سطح ملی و حتی جهان باشد. 

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر اینکه باید تهدیدهای گردشگری موجود را با ارائه راهکارهای مناسب رفع کرد، افزود: لازم است در مناطقی همچون گنج نامه از راهنمایان جهت هدایت و بیان خدمات ارائه شده به گردشگران استفاده شود.

رییس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان هم با شاره به ساماندهی محوطه گنج نامه اظهار کرد: جابجایی دستفروشان اقدام درستی است و با توجه به اینکه مجموعه تله کابین مکانی را برای جابجایی دستفروشان تعبیه کرده است  اما باید در مکان بهتر در دسترس گردشگران تعبیه شده و از ورود دستفروشان جدید نیز جلوگیری شود.

کامران گردان افزود: همچنین برای ساماندهی ترافیک و پارک خودروهای گردشگران در این محوطه اعمال جرایم سنگین راهکار مناسبی نیست بلکه این موضوع نیاز به فرهنگ سازی دارد.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا هم با بیان اینکه با تاکید بر اینکه مدیریت استان و شهر همدان باید اهتمام ویژه ای بر حوزه گردشگری داشته باشند افزود: انضباط در محوطه گنج نامه حائز اهمیت است و مدیریت واحد این منطقه گردشگری باید انضباط لازم را ایجاد کند.

علی رضایی اقدام دهکده توریستی تفریحی تله کابین در انجام امکان سنجی گنج نامه اضافه کرد: مدیریت شهری و استان می تواند  این اقدام علمی را به یک برنامه و طرح خوب تبدیل کند.

وی از ایجاد ظرفیت معرفی شهر ها در تهران به عنوان یک هفته برای شهرها خبر داد و گفت: همدان می تواند با توجه به ظرفیتهای خوبی که دراد از این فرصت برای معرفی استان و شهر استفاده کند.

رییس کمیسیون فنی عمرانی و شهرسازی شورای اسلامی شهر همدان  به سند سرزمین آمایشی استان اشاره کرد و گفت: بر اساس این سند محور توسعه استان کشاورزی و گردشگری است چرا که همدان از لحاظ صنعتی وضعیت خوبی ندارد.

علی رحیمی فر با اشاره تاکیدات استاندرا همدان در خصوص حمایت بخش خصوصی افزود: حوزه گردشگری  مهمترین بخشی است که مدیریت استان می تواند وارد شود و در این زمینه شورا و شهرداری باید گام نخست را بردارند.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز عدم حمایت سرمایه گذاران بخش گردشگری را باعث خروج آنها  از استان دانست و گفت: در جذب گردشگر نباید با دید مادی وارد شد چرا که شورا و شهرداری دراین زمینه وظیفه ایجاد فضای نشاط و تفریحی برای شهروندان را دارد .

سید احمد حسنی حلم  تاکید کرد: در امر گردشگری شهرداری تنها متولی نیست بلکه دیگر دستگاههای متولی هم باید وارد شوند.

دیگر عضو شورای اسلامی شهرهمدان هم گفت: در خصوص مباحث گردشگری نباید تنها به یک نقطه از شهر توجه کرد چرا که همدان دارای ظرفیتهای بسیار با ارزشی است که از آنها استفاده نمی شود.

حجت الاسلام سید مجید موسوی با بیان اینکه حلقه های مفقوده گردشگری زیادی در همدان وجود دارد افزود: می توان با تبدیل همدان به قطب علمی کشور در کنار گردشگری موفق عمل کرد.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر همدان هم تشکیل کمیته ای متشکل از نمایندگان تمامی دستگاه های مربوط به حوزه گردشگری برای حل مشلات این حوزه اظهار کرد: تعامل میان دستگاههای اجرایی برای رونق صنعت گردشگری همدان ضروری است.

شهردار همدان هم از ساماندهی محوطه گنج نامه خبر داد و گفت: در حال حاضر منطقه گردشگری گنج نامه به راوی و راهنما برای هدایت گردشگران و مسافران  جهت آشنایی با محوطه گنج نامه و کتبه های موجود در آن نیاز دارد.

سید مصطفی رسولی خواستار همکاری دیگر ارگانها و ادارت بخصوص سازمان میراث فرهنگی با شهرداری همدان برای ساماندهی اماکن گردشگری بویژه میدان امام خمینی و گنج نامه شد.

رییس هیات مدیره دهکده توریستی تفریحی تله کابین نیز از انجام طرح امکان سنجی گنج نامه خبر داد و گفت: تهدیدهای این منطقه در این راستا شناسایی شده که بی توجهی مسافران به کتیبه ها به دلیل عدم آشنایی یکی از آنها بوده که باید با تدابیر این تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

سعید ترابیان حمایت شورای اسلامی شهرهمدان از سرمایه گذاران بخش خصوصی را ارزشمند دانست.

انتهای پیام/م.د

 

دیدگاه شما