وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 25 مرداد 1394 ساعت 12:35   |   کد مطلب: 15861
بانوی امدادگر همدانی قله 8 هزار متری در کشور چین را فتح کرد
لیلا ولی پور، امدادگر همدانی با صعود به قله "موستاق آتای" کشور چین، پرچم هلال احمر را به اهتراز در آورد.

به گزارش نافع، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان این مطلب گفت: لیلا ولی پور عضو تیم امداد کوهستان جمعیت هلال احمر استان است که به همراه حسن نجاریان، نخستین ایرانی فاتح اورست و 6 نفر دیگر از اعضای کوهنورد همدانی به چین سفر کردند.

حسین اشرفی افزود: تیم امداد کوهستان همدان به دلیل وجود کوه الوند در این استان و استفاده تمرینی تیم از این مکان از آمادگی و توان امدادی بالایی برخوردار است که در عملیات های حساس و دشوار، این مسئله بسیار مشهود بوده است.

وی اظهار کرد: پایگاه امداد کوهستان میدان میشان نيز در دامنه کوه الوند قرار گرفته که به دلیل موقعیت استراتژیک این بنا و استقرار نيروهاي متخصص امدادي دراين مكان تا کنون موجب جان چندین کوهنورد از داخل و خارج استان شده است .

اشرفی، برخورداری از تجهیزات مناسب و مدیریت تیمی منسجم را از مزایای تیم مستقر در این منطقه دانست و افزود این جمعیت درصدد است با به روز نمودن آموزش هاي تخصصي و تجهیزات این پایگاه و برگزاری بازآموزی های متعدد ، تیم امداد کوهستان را برای رویارویی با هر حادثه و سانحه ای در دامنه کوه الوند آماده نگهدارد.

لازم به ذکر است؛ وجود منطقه تفریحی توریستی گنجنامه در کوهپایه الوند موجب شده افزون بر کوهنوردهای فنی ،روزانه تعدادی افراد عادی نیز کوهپیمایی را در برنامه تفریحی و ورزشی خود قرار دهند که این امر كار تیم امداد کوهستان هلال احمررادشوار و وجود تيم مذكور را در این منطقه لازم و انکار ناپذیر نموده است.

انتهای پیام/م.د

دیدگاه شما