وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 28 مرداد 1394 ساعت 08:37   |   کد مطلب: 15933
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان گفت: طرح توجه به روستاهای دارای بافت واجد ارزش در روستاهای هدف گردشگری در سفر هیات دولت به همدان مطرح می شود.

به گزارش نافع به نقل از ایرنا، حسن ظفری افزود: یکی از اولویتهایی که در سفر رییس جمهوری پیگیری می شود توجه هر چه بیشتر به روستاهای دارای بافت واجد ارزش در روستاهای هدف گردشگری است تا با ساماندهی هرچه بهتر و بیشتر کالبد این روستاها زمینه مراجعه بیشتر گردشگران در این روستاها فراهم شود.
وی ابراز امیدواری کرد: با مشارکت حداکثری مردم در فرایند انجام این گونه طرحها شاهد استفاده هر چه بهتر و بیشتر توریست روستایی از فضاهای واجد ارزش و ماندگار کالبدی روستای استان همدان باشیم.
به گفته وی در این قالب از مجموع 81 روستای واجد ارزش در کشور شش روستا در استان همدان تاکنون ساماندهی شدند که برای این سفر نیز 10 روستا پیشنهاد شده که این روستاها توسط کمیته ای با عنوان تایید و تصویب مطالعه، بررسی و بازدید می شود.
ظفری ادامه داد: در سفر هیات دولت پیشنهاد شده طرحهای نیمه تمام که بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که شامل 114 روستا است برای تامین منابع تملک دارایی در سفر رییس جمهوری مورد توجه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: طرحهای نیمه تمام بالای 80 درصد در زمان دو ساله به سرانجام برسد تا مردم از این طرح ها به عنوان خدمات دولت و نظام بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه اخذ تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی یکی از پیشنهادات بنیاد مسکن برای سفر رییس جمهوری است اظهار کرد: سال گذشته اولین واحد مسکن روستایی در سطح کشور در روستای سیمین توسط معاون اول رییس جمهوری آغاز شد.
وی ابراز امیدواری کرد: در سال جاری تسهیلات لازم برای بهسازی و نوسازی واحدهای فرسوده واقع در روستاها مورد تایید و تصویب قرار گیرد و بانکهای عامل و بنیاد مسکن در زمینه اجرایی کردن این برنامه ها اقدامات لازم را انجام دهند.
بر اساس سرشماری سال 90 در استان همدان 174 هزار واحد مسکن روستایی شناسایی شده است که در این واحدها 199 هزار خانوار زندگی می کنند. 
انتهای پیام/م

دیدگاه شما