وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 2 شهريور 1394 ساعت 08:45   |   کد مطلب: 16025
معاون استاندار همدان از افتتاح دو پروژه اصلاح سیستم خنک‌کن نیروگاه مفتح و انتقال پساب آب تصفیه‌خانه فاضلاب همدان به نیروگاه مفتح در سفر استانی رئیس جمهور به همدان خبر داد.

به گزارش نافع، خسرو سامری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، از اجرای اصلاح سیستم خنک‌کن واحد یک نیروگاه شهید مفتح همدان خبر داد و اظهار کرد: این سیستم یکی از چهار برج خشکی است که افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: 48 میلیارد تومان برای برج خنک‌کن نیروگاه مفتح هزینه شده که همزمان با هفته دولت و بیست و دومین سفر استانی رئیس جمهور به همدان به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان در ادامه به انتقال پساب تصفیه‌خانه فاضلاب همدان به نیروگاه مفتح اشاره کرد و گفت: مقرر شد سالانه از محل پساب تصفیه‌خانه فاضلاب همدان 25 میلیون لیتر آب به نیروگاه هزار مگاواتی و منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد منتقل شود.

وی ادامه داد: با این اقدام علاوه بر اینکه از پساب فاضلاب شهرهای همدان و جورقان در این نیروگاه استفاده می‌شود، چاه‌هایی که در نیروگاه هزار مگاواتی بوده و قابلیت استفاده در کشاورزی و تأمین آب شرب را دارند، نیز به مصارف خود باز می‌گردند.

سامری اضافه کرد: در پروژه انتقال 45 کیلومتری پساب فاضلاب به نیروگاه مفتح 86 میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد.

وی بیان کرد: در هفته دولت و همزمان با سفر ریاست جمهوری به همدان، پروژه‌های عمرانی، اقتصادی، کشاورزی و صنعتی افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود.

پایان پیام/م

دیدگاه شما