وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 3 شهريور 1394 ساعت 12:45   |   کد مطلب: 16056
وزیر بهداشت
وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی، توسعه اقتصاد و افزایش اشتغال را دو هدف اساسی دولت عنوان کرد.

به گزارش نافع، حسن هاشمی افزود: بسیار خوشحالیم که در هفته دولت 503خانه بهداشت در سراسر کشور مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: از مسئولین علوم پزشکی همدان که توانسته اند خانه های بهداشت را در همدان تکمیل و در این مدت کوتاه هم از نظر فضای درمانی و استقرار پزشکان موفق باشند، تشکر می کنم.

هاشمی عنوان کرد:طرح تحول سلامت در طول یک سال و نیم گذشته برکات زیادی را برای مردم به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه خدمات در حوزه بهداشت در نوع خود بی سابقه بوده است، بیان کرد:  تاکنون افزون بر یک هزار و 500 خانه بهداشت نیز در کشور ساخته شده و مجموع خانه های بهداشت کشور به 20 هزار مورد رسیده است.

وزیر بهداشت گفت: علاوه بر ساخت و تکمیل خانه های بهداشت، افزایش دو برابری داروها، توزیع و تغییر در نوع واکسن نوزادان و تامین پزشکان در حاشیه شهرها از دیگر اقدامات شایسته وزارت بهداشت بوده است.

هاشمی افزود: ۰۳ درصد از نقاط کشور از نعمت پزشک بی بهره بودند که الان این مشکل مرتفع شده است.

وی به حاشیه شهرها نیز اشاره و تصریح کرد: در حاشیه شهرها نیز برای هشت میلیون نفر امکاناتی نظیر بهداشت و محیط، کارشناسان تغذیه، دندانپزشک و غیره فراهم شده است.

وی افزود: علاوه بر طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان برای دانش اموزان ابتدایی، اقداماتی نیز در جلوگیری از مصرف بی رویه شکر، نمک و پالم صورت گرفته است.

وزیر بهداشت به نبود امکانات در دوران قبل اشاره و تصریح کرد: برخی از شهرها در ۰۵ سال گذشته حتی یک تخت هم اضافه نشده بود و مردم دغدغه بهداشت و سلامت را داشتند.
وی به اهمیت پیشگیری اشاره کردو افزود: بدون شک پیشگیری مقدم بر درمان است زیرا هزینه های درمان بسیار سنگین تر از هزینه های پیشگیری است و به نوعی درمان بخشی از پیشگیری محسوب می شود.

هاشمی گفت: توسعه اقتصاد و افزایش اشتغال دو هدف و اساسی دولت یازدهم است که در ماه های آینده محقق می شود.

پایان پیام/م.ت

دیدگاه شما