وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 3 شهريور 1394 ساعت 12:52   |   کد مطلب: 16057
وزیر جهاد کشاورزی
گلخانه فوق مدرن پرورش گل هاي شاخه بريده با سيستم cchp , opac براي اولين بار در خاورميانه به مساحت 60هزار متر مربع كلنگ زني شد.

به گزارش نافع، وزير جهاد كشاورزي در اين آیین گفت: اميد است با سرمايه گذاري انجام شده و حمايتهاي دولت كشتهاي گلخانه اي در استان توسعه يافته و بدينوسيله راهكاري جهت مقابله با بحران كم آبي در استان چاره انديشي شود.

محمود حجتي اظهار داشت: از محل صندوق توسعه، تسهيلاتي براي توسعه كشتهاي گلخانه اي تخصيص يافته و با توجه به ابلاغ صورت گرفته در بودجه، 10درصد از محل صندوق توسعه به بخش كشاورزي اختصاص داده شده كه ازين محل مي توان جهت توسعه كشتهاي گلخانه اي بهره برد.

وی از ايستگاه توليد بذر پاسارگاد با ظرفيت اسمي توليد 5 هزار و 500 تن در سال نیز بازديد كرده و گفت: توسعه واحدهاي توليد بذر اصلاح شده از سياستهاي وزارت جهاد كشاورزي است.

افتتاح خط توليد دستگاه كاشت سيب زميني با قابلت كاشت نوار تيپ و همچنين كمباين برداشت سيب زميني و پياز به صورت كيسه گير و رونمايي از كمباين بومي شده برداشت غلات شركت ماشين برزگر همدان از دیگر برنامه های سفر وزیر جهاد کشاورزی به همدان بود.

حجتی در این بازدید گفت: این نوع فعاليتها، گامي برای توسعه هر چي بيشتر كشاورزي كشور بوده و وزارت جهاد كشاورزي با همكاري بانك كشاورزي و بانك مركزي تاكنون نسبت به راه اندازي خط اعتباري به مبلغ 2 هزار و 800 ميليارد تومان اقدام کرده که از اين ميزان تا كنون 2 هزار ميليارد تومان جذب شدهاست.

وی اضافه کرد: يكي از بحث هاي محوري كشاورزي توسعه مكانيزاسيون است كه موجب مي شود؛ محصول مرغوب تری با قيمت پايين تر توليد شده و از همه مهمتر در مصرف آب صرفه جويي شود.

پایان پیام/م.ت

 

دیدگاه شما