وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 3 شهريور 1394 ساعت 21:19   |   کد مطلب: 16081
تجاری سازی هسته‌ای در برجام دیده شده و بر اساس آن کیک زرد را خریده و uf6 صادر می‌ شود.

به گزارش نافع، رئیس جمهور شب گذشته با بیان این مطلب  در نشست خبری با خبرنگاران استان همدان گفت: در قطعنامه 2231 برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران به رسمیت شناخته شده و علاوه بر این، کشورهای به رسمیت شناخته شده با ایران همکاری خواهند کرد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی با بیان اینکه گروه 1+5 با ایران در زمینه هسته‌ای همکاری می‌کنند، خاطرنشان کرد: هنوز در خصوص برجام به خوبی توضیح داده نشده است و برای مردم بهتر تشریح می‎شود.

وی با تقدیر از استقبال باشکوه مردم همدان از رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت گفت: ‌‌استقبال پرشور مردم شریف استان همدان در خیابان‌های این شهر به معنای قدردانی مردم از نظام اسلامی بود.

روحانی در ادامه ضمن جمع‌بندی مصوبات سفر با بیان اینکه از میهمان‌نوازی مردم همدان نسبت به خادم کوچک خودشان به دلیل عشق خود به نظام با همه وجود تشکر می‌کنم، اظهار کرد: از شهرستان‌هایی که نتوانستم خدمت آنها برسم عذرخواهی‌ می‌کنم اما وزرا رفتند و نظرات آنها را گرفتند.

 

رئیس‌ جمهور گفت: از همه مسئولان، استاندار، امام جمعه و مدیران و نمایندگان مجلس تشکر می‌کنم و رسانه‌ها که همواره بار سنگین اطلاع‌رسانی بر دوش آنهاست.

 

وی اضافه کرد: در این سفر با بررسی وزرا و شرایط استان همدان، مجموعه طرح‌ها نشان داد که 42 پروژه در اولویت است.

 

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه پروژه‌های 42گانه در سال 94 و 95 به اتمام خواهد رسید، اظهار کرد: امیدواریم اجرای پروژه‌های این سفر تحولی مناسب برای همدان داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه بیش از 900 تخت بیمارستانی به میزان تخت‌های استان اضافه شده، افزود: در جلسه‌ای که با نخبگان داشتیم بر واگذاری امور نه تنها در حوزه اقتصادی بلکه در فرهنگی و اجتماعی به مردم تأکید شد.

 

روحانی با بیان اینکه امسال، سال عبور از تحریم است، تصریح کرد: برجام ادامه می‌یابد تا به فرجام برسد و تحریم‌ها کاملاً برطرف شوند.

 

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری، ادامه داد: مردم همان‌طور که در سال 92 حماسه آفریدند با نشاط و شور در انتخابات شرکت کنند و حماسه دیگر در سال 94 بیافرینند.

 

رئیس جمهور کشورمان ابراز امیدواری کرد کشور به نقطه‌ای که خواست و حق مردم است برسد و از لحاظ مادی و معنوی به نقطه مطلوب دست یابد.

 

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه گردشگری در کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است، اظهار کرد: گردشگری یکی از راهکارهایی است که می‌تواند به سرعت اشتغال را توسعه داده و باعث کاهش بیکاری شود.

 

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری تنها از نظر مالی حائز اهمیت نیست، افزود: صنعت گردشگری ارزشی فراتر از کسب درآمد دارد زیرا باعث خواهد شد تا هر گردشگر خارجی پس از دیدار از ایران با مردم فرهنگ دوست آشنا شده و به یک معرفی کننده خوب در دنیا تبدیل شود.

 

روحانی با بیان اینکه برخی از تبلیغات سوء، چهره نامناسبی از ایرانیان در جهان به نمایش گذاشته است، تصریح کرد: ورود گردشگران باعث تبادل فرهنگ‌ها و افکار خواهد شد.

 

وی با تأکید بر اینکه استان همدان از جاذبه‌های ویژه‌ای برخوردار است، ادامه داد: نخستین تمدن‌ها در این سرزمین شکل گرفته و مادها هزاران سال پیش در این مکان حکمرانی می‌کردند.

 

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به اینکه در همدان به جز جاذبه‌های تاریخی، بزرگان بسیاری وجود دارند، خاطرنشان کرد: وجود شخصیت‌های برجسته‌ای چون بوعلی سینا، باباطاهر و بزرگان بسیار دیگر برای دیدار از همدان ایجاد جاذبه می‌کند.

 

وی با بیان اینکه میزان گردشگران خارجی نسبت به گذشته دو برابر شده، گفت: پیش‌بینی می‌شود که میزان ورود گردشگران خارجی به کشور تا پایان سال سه برابر خواهد شد.

 

روحانی اظهار کرد: در این سفر 11 پروژه گردشگری و 50 میلیارد تومان تسهیلات برای پروژه‌های گردشگری در نظر گرفته شده است.

 

وی با بیان اینکه عصر امروز پنج پروژه افتتاح و عملیات اجرایی 9 پروژه آغاز شد، افزود: یکی از این 9 پروژه احداث هتل پنج ستاره در همدان بود که البته روز گذشته هم یک هتل چهار ستاره کلنگ‌زنی شده بود.

 

رئیس جمهور کشورمان در ادامه با بیان اینکه برنامه دولت در بخش فرهنگ بسیار وسیع است، تصریح کرد: برنامه‌های وسیعی در حوزه هنر، دانشگاه، تحقیقات و ... تدارک دیده شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در این مقطع زمانی شرکت‌های دانش‌بنیان از اهمیت بسزایی برخوردار است، ادامه داد: ایران در منطفه از نظر علم و فناوری حائز رتبه برتر است و در دنیا به لحاظ مقاله تحقیقاتی در دنیا رتبه 16 را دارد و در برخی از زمینه‌ها رده‌های هفتم، نهم و دهم را دارد.

 

روحانی در ادامه با بیان اینکه برای ایجاد تعادل بین استانی کارهای زیادی انجام شده، گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در دستور کار است چراکه نمی‌توان آن را رها کرد و به تعریف پروژه‌های جدید پرداخت.

 

روحانی با بیان اینکه در هر سفر اقدامات جدید نیز آغاز می‎‌شود، اظهار کرد: در پروژه‌های جدید اشتغال نیز نهفته است و تنها در سایه رونق اقتصادی جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی محقق می‌شود.

 

وی در ادامه پاسخ به سئوالات خبرنگاران درباره آب افزود: در زمینه آب کارهای بزرگی انجام شده و آبیاری تحت فشار اجرایی شده است.

 

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه تاکنون در 27 هزار هکتار اراضی کشاورزی آبیاری مدرن انجام شده، تصریح کرد: در استان همدان هم در 6 هزار هکتار این برنامه عملیاتی خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه همدان به سمت اشتغال حرکتی شتابان دارد، ادامه داد: در این سفر اقدامات فوق‌العاده‌ای انجام شده و 847 میلیارد تومان پروژه عمرانی تعریف شده در حالی که سالانه بودجه عمرانی همدان 50 میلیارد است.

 

روحانی با تأکید بر اینکه بانک‌ها قول پرداخت یک‌هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات برای سرمایه در گردش و تکمیل طرح‌ها دادند، خاطرنشان کرد: پس از پایان تحریم‌ها شرایط کشور تغییر خواهد کرد.

 

وی به تجهیز یک بیمارستان توسط دولت که به دست خیرین ایجاد شده بود، گفت: خیرین در این استان و استان‌های دیگر از این الگو تبعیت کنند.

 

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه طرح تحول سلامت را به جد دنبال می‌کنیم، ادامه داد: پیش از این عمل جراحی قلب باز 40 میلیون تومان هزینه داشت که با طرح تحول سلامت به 800 هزار تومان رسیده است.

 

وی با بیان اینکه 6 میلیون نفر در سال گذشته در قالب طرح تحول نظام سلامت به بیمارستان مراجعه کردند، خاطرنشان کرد: تاکنون برای 10 میلیون نفر دفترچه بیمه صادر شده است.

پایان پیام/م.ت

دیدگاه شما