وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 4 شهريور 1394 ساعت 09:24   |   کد مطلب: 16090
افتتاح تقاطع غیرهمسطح پيامبر اعظم(ص) با ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی و با صرف 15 میلیارد تومان اعتبار همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش نافع، شهردار همدان با بیان این مطلب در مراسم افتتاح و کلنگ زنی پل پیامبر اعظم(ص) گفت: این طرح كه به صورت زیرگذر در بلوار بعثت و بلوار شهرداری اجرا شده با طول ۶۵۰ متر و عرض معبر ۱۷ متر به بهره‌برداری رسید.

سيد مصطفی رسولی با گرامیداشت یاد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر بیان کرد: اين پروژه كمربندي شهر همدان را به نوعي در طرح تفضيلي به هم مرتبط مي‌كند.

 وی گفت: پيش‌بيني اوليه این طرح 10 ميليارد تومان در 10 ماه بود كه با 2 ماه تأخير به دلیل انتقال تاسيسات و تغييرمسير رودخانه از قسمت زيرگذر تقاطع غيرهمسطح، پروژه 15 ميليارد تومان به خودش اختصاص داد.

شهردار همدان در خصوص پروژه پل شهيد قهاري نیز گفت: اين پل 3 سطحي شهيد قهاري به نوعي كمربندي و كنارگذر شهر همدان را به عنوان كريدور از غرب كشور به مركزيت كشور و جنوب كشور وصل می‌کند.

رسولی، پروژه بعدي را طرح 175 ميلیارد توماني احداث میدان بار همدان با مشاركت شهرداري همدان و تعاوني بتاجا اعلام کرد.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبري برای توسعه فضاي سبز توسط شهرداران و شوراهاي اسلامي شهرها گفت: منویات مقام رهبری بر این اساس مورد توجه قرار گرفت و طرح و برنامه‌ها به شوراي شهر تقديم و در دستور كار قرار گرفت تا فضا و سرانه فضاي سبز افزايش پيدا كند.

رسولي افزود: در سالی که به نام میر سید علی نامگذاری شده است به شوراي شهر پيشنهاد داده اين پارک به نام میر سید علي نام‌گذاري شود.

 وی ادامه داد: اين طرح 10 هكتار است كه در 3 منطقه شكل گرفته ، همچنین 2 پارك محلي در منطقه 3 شهرداري همدان نیز ایجاد و پل شهيد قهاري نیز 5/4 هكتار فضاي سبز را به خود اختصاص داده است.

شهردار همدان از اعلام آمادگی شهرداری همدان برای برنامه‌های مدیریت شهری خبر داد و گفت: با نشستي كه هفته گذشته با حضور استاندار در نهاد محترم رياست‌جمهوري داشتيم تفاهم‌نامه‌اي امضاء شد که مقرر شد قرارگاه خاتم‌الاوصيا با 500 ميليارد تومان اعتبار براي برنامه‌هاي مديريت شهري اقدام کند و شركت شستا نيز براي ساخت هتلي كه ورودي شهر همدان از طرف جاده تهران در كنار دانشگاه پيام نور اعلام آمادگي كرد.

رسولی در خصوص پل میدان سپاه نیز خطاب به وزیر کشور اظهار داشت: هزینه این پل 52 ميليارد تومان بوده و كارهاي اوليه پل آن انجام شده است.

پایان پیام/م.ت

دیدگاه شما