وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 12 شهريور 1394 ساعت 23:36   |   کد مطلب: 16253
معاون اداره کل استاندارد استان همدان:
پارگی سیم بکسل بیشترین عامل سقوط بالابرها است
معاون استاندارد سازی و آموزش اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان گفت: پارگی سیم بکسل به علت زدگی از شایعترین علت بروز اتفاقات ناگوار است بوده و در صورت مشاهده زدگی در سیم بکسل بالابر اقدامی برای تعمیر آن صورت نگرفته و این امر موجب پارگی سیم حین انجام کار می شود.

به گزارش نافع، محمدهاشمی اضافه کرد: استفاده از سرقلاب بدون شیطانک برای اتصال سیم بکسل به کفی فلزی از دیگر اقداماتی که می تواند اتفاقاتی را به همراه داشته باشد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه موتور این دستگاه هوشمند نیست، مواقعی که کفی به سمت پایین هدایت می شود و به هر علتی گیر نماید موتور همچنان به چرخش ادامه داده بطوریکه سیم بکسل شل شده و سر قلاب بدون شیطانک از کفی جدا شده و منجر به سقوط می شود.

وی اظهار کرد: خارج شدن پین، قطعه ای فلزی که توسط آن ارتباط شفت موتور و گیربکس برقرار می شود و سبب انتقال نیرو از موتور به گیربکس می شود از دیگر عوامل بروز حادثه است.

معاون استاندارد سازی و آموزش اداره کل استاندارد استان همدان توصیه کرد: به محض مشاهده زدگی در سیم بکسل باید آنرا تعویض کرد چرا که کوچکترین زدگی مقاومت سیم بکسل بسیار کاهش می یابد.

پایان پیام/م.د

دیدگاه شما