وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 15 شهريور 1394 ساعت 13:33   |   کد مطلب: 16290
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان همدان، توجه و استفاده صحيح از آينه هاي خودرو را در کاهش حوادث و تصادفات رانندگي تاثيرگذار دانست.

به گزارش نافع، سرهنگ "حسين طلايي" گفت: دلیل اصلي عمده‌ي تصادفات رانندگي تغيير مسير ناگهاني و انحراف به چپ يا راست است و بيشترين عامل عدم استفاده صحيح از آينه‌هاي خودرو مي‌باشد، عدم استفاده از آينه به حدي در بي‌نظمي ترافيکي و غير منتظره بودن اقدام راننده موثر است که مي‌تواند بروز حوادث و ايجاد خطر براي خود شخص و ساير شهروندان را فراهم آورد.

سرهنگ طلايي در ادامه افزود: رانندگان نبايستي تنها به ديد آينه‌ها اکتفا کنند بلکه جهت رويت نقاط کور و جوانب خودرو، گرداندن سر و نگاه کردن در هنگام گردش و تغيير مسير جزو نکات مهم تلقي مي شود.

وي ادامه داد: همچنين خيره شدن طولاني به آينه هاي خودرو نيز مي تواند عدم توجه به جلو را افزايش داده و حواس راننده را پرت و سوانح ترافيکي را موجب شود بخصوص به هنگام رانندگي در شب زماني که خودروي عقبي به صورت نور بالا مي آيد ناخودآگاه راننده به آينه ها خيره مي شود که در اين صورت نور منعکس از آينه ها براي راننده آزار دهنده مي شود، که در چنين مواقعي بايد از خيره شدن به آينه ها خودداري و با تغيير زاويه آينه ها از بازتاب نور آزار دهنده چشم جلوگيري شود.

رئيس پليس راهور استان در پايان خاطرنشان کرد: هر گونه تغيير مسير، کاهش سرعت، توقف، گردش به چپ و راست و سبقت توسط رانندگان مي بايستي با استفاده از آينه هاي خودرو انجام شود و هر راننده با مدنظر قرار دادن قوانين و مقررات آيين نامه راهنمائي و رانندگي مي‌تواند رانندگي ايمن و بدون حادثه در عرصه ترافيکي پليس را تجربه کند.

پایان پیام/م.د

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما