وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 21 شهريور 1394 ساعت 12:40   |   کد مطلب: 16410
با هدف ارزش گذاری به جایگاه کتابداران
نشست صمیمی کتابداران استان همدان برگزار شد
نشست صمیمی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی به صورت شهرستانی با همه کتابداران استان همدان در مدت 80 روز انجام شد.

به گزارش نافع به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های همدان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با هدف عمل به رویکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در خصوص جایگاه و منزلت کتابداران، در نخستین اقدام طبق برنامه زمان بندی در بازه زمانی کمتر از سه ماه با تمامی کتابداران استان اعم از نهادی و روستایی بصورت شهرستانی نشست صمیمی برگزار نموده و کتابداران به صورت چهره به چهره مسائل، پیشنهادات کاری و انتظارات خویش را بیان کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در این دیدارها، نیروی انسانی را مهمترین عنصر سازمانی در کسب موفقیت و پیشرفت دانست و گفت: خلاقیت، نوآوری و تلاش هدفمند کارکنان موجب پویایی و حرکت رو به رشد در سازمان خواهد شد.

عاطفه زارعی ضمن تقدیر از رویکرد دبیرکل نهاد در خصوص توجه ویژه به معیشت کتابداران، عنوان کرد: بر اساس همین خط مشی اداره کل کتابخانه های عمومی استان نیز این موضوع را با دغدغه‌مندی بیشتر و جدیت پیگیری می کند و برنامه ریزی های لازم برای تحقق آن فراهم آمده است.  

وی یکی از فواید اصلی نشست‌های صمیمی با کتابداران را ارتباط از نزدیک و بررسی صمیمی و بی پرده مسائل و خواسته های کتابداران دانست و افزود: امیدورایم به مدد خداوند در فواصل کوتاه در مرتفع کردن این خواست ها بکوشیم و البته تا کنون بسیاری از موارد مطرح شده حل و به آن ها پاسخ داده شده است.

زارعی از دیگر فواید نشست‌های صمیمی را مطرح شدن پیشنهادهای مفید و کاربردی در راستای پیشبرد امور کتابخانه‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: خوشبختانه کتابداران استان از اطلاعات و تخصص بالایی برخوردار هستند که مسلماً این سطح از ظرفیت علمی و نیروی جوانی در اعتلای جایگاه کتابخانه ای استان مؤثر خواهد بود.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گفت: نقش کتابداران به عنوان متولی کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی علمی در راستای مقاوم سازی فرهنگی جامعه بسیار ارزشمند است و باید به همین نسبت در راستای معرفی خدمات این طلایه داران اعتلای دانایی و آگاهی در جامعه تلاش لازم صورت پذیرد.

زارعی با اشاره به اهمیت  ارتقاء سطح دانش علمی و حمایت معنوی از ادامه تحصیل کتابداران، از آنها خواست تا با بهره گیری از فرصت و ظرفیت مناسب اشراف اطلاعاتی در رابطه با ظرفیت کتابخانه و نیازهای مخاطبان و مراجعه کنندگان به کتابخانه داشته باشند.

وی سیاست‌های راهبردی نهاد را سر لوحه برنامه‌های خود دانست و بیان کرد: رشد بنیه علمی و تخصصی، لازمه توسعه و پیشرفت سازمانی است و افزود: امیدواریم با تعهد بیش از پیش و انسجام در تحقق اهداف مهم نهاد، باعث تعمیق و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه شویم.

زارعی با اشاره به زمان بر بودن بازدهی کارهای فرهنگی گفت: خوشبختانه به همت و تلاش مجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بستر لازم برای کار و پیشرفت فراهم شده و همه باید با برنامه، تعهد و تخصص عمل کنیم به طوری که آثار و ابعاد این پیشرفت در عملکرد نیروها، استقبال مراجعه کنندگان و در نهایت در فرهنگ جامعه مشهود باشد.

پایان پیام/م.د

 

 

دیدگاه شما