وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 8 مهر 1394 ساعت 11:43   |   کد مطلب: 16514
نماینده کمیته جستجوی مفقودین در استان:
پیکر 512 شهید مفقود الاثر همدان به وطن بازگشته است
نماینده کمیته جستجوی مفقودین در همدان گفت: ثمره تلاش جستجوگران کمیته، بازگرداندن 512 پیکر از شهدای والامقام دفاع مقدس در استان همدان بوده است.

به گزارش نافع، محمد جواد زمردیان افزود: در این روزها که دل های مردم عزیزمان رنجور از قساوت آل سعود در منطقه منا است؛ بیش از گذشته حال خانواده های چشم انتظار سالهای دفاع مقدس که حداقل 30 سال است که منتظر خبری از فرزندان خود هستند را درک می کنند.
وی افزود: با تلاش همکاران ما در کمیته جست و جوی مفقودین طی 20 سال گذشته 512 خانواده از چشم انتظاری بیرون آمده و هنوز 459 خانواده هستند که منتظر خبری از شهیدشان می باشند.
زمردیان اعلام کرد: اینکه 186 تن از این شهدا همدانی، 87 شهید ملایری، 38 شهید نهاوندی، 35 شهید تویسرکانی، 34 شهید کبودراهنگی، 29 شهید بهاری، 24شهید رزنی، 20 شهید اسدآبادی و 4 شهید فامنینی هستند.

وی اضافه کرد: 191 از این شهدای والامقام بسیجی55 نفر سپاهی167 نفر ارتشی11 نفر ناجا8 جهادی 9 شهید متعلق به بمباران های هوائی بوده و اطلاعات 2 نفر از شهدای والامقام نیز در دست بررسی است.
زمردیان با اشاره به خاکسپاری 130 تن از شهدای معزز گمنام در استان خاطر نشان کرد: این تعداد از شهدای معزز گمنام که به دلیل عدم وجود مدارک شناسائی و نداشتن نمونه خونی از خانواده های شهدا استان به خاک سپرده شده تا ان شاا.. در فرایند تطبیق نمونه های خونی اخذ شده از پیکر های مطهر با نمونه خونی خانواده ها احتمال شناسائی ابدان مطهرشان در آینده صورت پذیرد.
وی ادامه داد: حضور پیکرهای مطهر این شهدای والامقام و چشم انتظاری والدین آنان باعث می شود تا رسالت ما متولیان به ویژه اعضای شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به این موضوع مهم بیش از پیش باشد.
زمردیان با اشاره به وظیفه خطیر مسئولان در حفظ و حراست دستاوردهای 8 سال دفاع مقدس تصریح کرد:
شاید اگر بگویم رجعت بقایای به جامانده از این عزیزان امروز خود پیام قدر شناسی و در صحنه بودن مردم را به ما می دهد حرف گزافی نباشد؛ پس برماست تا در برنامه های منسجم و هدفمند خود این برگ از تاریخ دفاع مقدس و این میراث فرهنگی را درست و به شایستگی قدردان باشیم و از این ابدان مطهر که اینک در جای جای استان آرام گرفته اند به مانند دری گران بها محافظت کرده و مکان های خاکسپاریشان را که بدون شک جز نقاط متبرک است را به مثابه نگهداری اشیا میراثی و گران بها مرمت و بازسازی کنیم.
وی با اظهار گلایمندی از بی توجهی برخی مسئولان نسبت به ساخت یادمانهای شهدای گمنام افزود: در حال حاضر این اقدام در 9 نقطه به کندی پیش می رود و متاسفانه در شهرستان فامنین که نه تنها پیشرفتی نداشته بلکه اقدامی نیز برای ساماندهی و ساخت یادمان شهدای گمنام آن شهر صورت نپذیرفته است.
زمردیان در پایان با اشاره به پایان یافتن ساخت 21 یادمان شهدای معزز گمنام و تشکر از مسئولان این شهرها خاطرنشان کرد: به نظر می رسد در حال حاضر باید بیش از گذشته با تاسی به کلام امام عظیم الشان که فرمودند:" همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عارفان و عاشقان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود" برای محقق شدن این امر باید تلاش کرد.

پایان پیام/م.د

دیدگاه شما