وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 28 مهر 1394 ساعت 10:34   |   کد مطلب: 16804
نماینده مردم رزن در مجلس، با انتقاد از عرضه سیر چینی با نام سیر مرغوب همدان به بازار، گفت: واردات و قاچاق سیر از چین به کشور به طور حتم انگیزه کشاورزان برای تولید را کاهش داده و به بسیاری از معضلات را پیش پای تولید ملی قرار خواهد داد.

به گزارش نافع، عطالله سلطانی صبور درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد ازعرضه سیرچینی با نام سیر مرغوب همدان به بازار،گفت:سیر چینی در بازار به ضرر تولیدکننده داخلی بوده و مشکلات بسیاری را برای کشاورزان رقم می زند.

نماینده مردم رزن درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه کیفیت سیرهمدان در دنیا منحصر به فرد است،افزود: واردات و قاچاق سیرازچین به کشور به طورحتم انگیزه کشاورزان برای تولید را کاهش داده و به بسیاری از معضلات را پیش پای تولید ملی قرار خواهد داد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه علت عرضه سیر چینی با برند و نام همدان،بسته بندی نامناسب محصول این استان است، تصریح کرد: مسئولان استان برای صیانت از محصولات مرغوب خود باید اقدام به بسته بندی مناسب آن کرده تا به این ترتیب امکان شناسایی سیر تقلبی از اصل آن باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم، تداوم کشاورزی سنتی را عاملی برای نفوذ محصولات تقلبی و قبضه بازار داخلی دانست و گفت: اقدام به تولید هدفمند و همسو با نیاز کشور یکی از راهکارهای مقابله با قاچاق محصولات کشاورزی است.

 

ورود سیر چینی به کشور نابودی تولید ملی را در پی دارد

سلطانی صبور با اشاره به ورشکستگی بسیاری از کشاورزان در نتیجه ورود سیر چینی به بازار، افزود: بی توجهی دولت به نیازهای کشاورزان از یک سو و ورود محصولات قاچاق به کشور ازسوی دیگر مشکلاتی است که تولید و کشاورزی را دربسیاری از استان‌های کشور از صرفه اقتصادی انداخته است.

وی با تاکید براینکه استفاده از صنایع و تکنولوژی روز دنیا در تولید محصولات کشاورزی این فعالیت اقتصادی را به صرفه خواهد کرد،افزود: دولت باید با حمایت از کشاورزان داخلی ازطریق ارایه تسهیلات کارآمد، تامین بسته های تشویقی و تعیین نرخ مناسب خرید تضمینی محصولات اقدام به ایجاد انگیزه در تولیدکنندگان کند.

وی ادامه داد: متاسفانه سالی که باید با حمایت از تولید همراه باشد به سال محنت کشاورزان بدل شده است.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مسئولان کشوری و استانی باید با مقابله با عرضه، ورود و توزیع سیرچینی در بازار حمایت خود از تولیدکننده را نشان دهند.

پایان پیام/م

دیدگاه شما