وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 4 آبان 1394 ساعت 09:09   |   کد مطلب: 16877
نایب رئیس کمیسیون ویژه برجام با بیان اینکه برجام یک سند حقوقی است، گفت: فارغ از اینکه برجام را یک متن حقوقی، سیاسی یا گفتمانی و جمع بندی ببینیم، دولت بر اساس مصوبه یک فوریتی مجلس مکلف شده است تا در اجرای برجام زیر نظر شورایعالی امنیت ملی اقدامات لازم را با ملاحظات بیان شده، دنبال کند.

به گزارش نافع، وحید احمدی در گفت‌وگو با خانه ملت، ‌در خصوص اینکه برجام یک سند حقوقی هست یا خیر، اظهار داشت: من معتقدم که برجام یک سند حقوقی است چون برای جمهوری اسلامی ایران تعهداتی را ایجاد می‌کند.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی در خصوص علت عدم ورود مجلس به بررسی برجام در صحن علنی مجلس، بیان کرد: مجلس شورای  اسلامی به بررسی جزئیات برجام از طریق کمیسیون ویژه بررسی برجام ورود پیدا کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون ویژه برجام این سند را بررسی کرد و گزارشی را نیز به صورت دقیق از این سند را در قالب یک گزارش 20 صفحه ای به صحن علنی مجلس اعلام کرد که قرائت شد.

نایب رئیس کمیسیون ویژه برجام با بیان اینکه در گزارش کمیسیون ویژه برجام آمده بود که به جای دولت که لایحه‌ای را در این زمینه ارئه نکرده، نمایندگان طرحی را ارائه کنند تا بایدها ونبایدهای اجرای برجام برای دولت معین شود، گفت: آنچه که مجلس به آن ورود کرد طرح اقدامات متقابل و متناسب دولت در اجرای برجام بود.

احمدی با بیان اینکه در طرح اقدامات متقابل و متناسب دولت در اجرای برجام مقرر شده است که چنانچه دولت بخواهد برجام را اجرا کند باید ملاحظاتی را مورد نظر قرار بگیرد، گفت: در آن جا نیز مجلس تکلیفی را برای دولت ایجاد نکرده است چون اگر قرار بر این بود که مجلس چیزی را تکلیف کند نسبت به متن برجام نگاه‌های مختلفی وجود داشت.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان نیز نسبت به برجام ورود پیدا نکرده بلکه نسبت به مصوبه یک فوریتی دولت ورود پیدا کرده است، گفت: فارغ از اینکه برجام را یک متن حقوقی، سیاسی یا گفتمانی و جمع بندی ببینیم، دولت بر اساس مصوبه یک فوریتی مجلس مکلف شده است تا در اجرای برجام زیر نظر شورایعالی امنیت ملی اقدامات لازم را با ملاحظات بیان شده، دنبال کند.

پایان پیام/م

دیدگاه شما