وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 13 آبان 1394 ساعت 09:00   |   کد مطلب: 17055
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) در استان همدان با بیان اینکه شهید همدانی سه سال فرمانده ارشد مستشاری سپاه در سوریه بود گفت: اگر شهید همدانی در سوریه نبود سوریه در ماه‌های اول سقوط کرده بود.

به گزارش نافع به نقل از فارس، سردار غلامعلی ابوحمزه در جمع دانش‌آموزان به مناسبت‎های مختلفی از جمله تبعید امام خمینی(ره)، تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان خط امام(ره)، روز مبارزه با استکبار جهانی، سالروز شهادت شهید حسین فهمیده، روز نوجوان، هفته بسیج دانش‌آموزی اشاره کرد و این ایام را گرامی داشت.

وی بیان کرد: زمانی که دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی در حرکت‌های سیاسی، نظامی، امنیتی و فعالیت‌های اقتصادی دچار شکست شدند رویکرد خود را به این سمت بردند که باید تغییر راهبرد و استراتژی علیه جمهوری اسلامی داشته باشند در نتیجه محور کار را در بحث فرهنگی قرار دادند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: موضوع شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی که در بیانات مقام معظم رهبری نیز شنیده می‌شود برگرفته از سه نکته است.

وی سه نکته برگرفته از تهاجم فرهنگی دشمن را تغییر در باورها و اعتقادات جامعه به خصوص جوانان، تغییر در الگوهای قابل قبول در کشور و تغییر در رفتار بیان کرد و گفت: دشمنان به دنبال ارائه الگوهای مجازی به جوانان به جای الگوهای حقیقی هستند.

سردار ابوحمزه ادامه داد: برای ایستادن در برابر الگوهایی که دشمن ارائه می‌کند باید الگوهای حقیقی و واقعی را بشناسیم و آنها را در زندگی فردی و اجتماعی به کار گیریم.

وی یکی از الگوهای واقعی جوانان و نوجوانان را شهدا دانست و با اشاره به 36 هزار شهید دانش‌آموز و 4 هزار شهید فرهنگی کشور در دوران دفاع مقدس، ادامه داد: هر کدام از شهدا می‌توانند چراغ راهی باشند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در ادامه به شهید سردار همدانی اشاره کرد و ادامه داد: شهید سردار همدانی نزدیک به 65 سال عمر خود را در راه خدمت به اسلام، نظام و ارزش‌ها صرف کرد.

وی به معرفی ویژگی‌های شهید سردار همدانی پرداخت و با تاکید بر اینکه 18 سال با ایشان آشنایی داشتم بیان کرد: مطالبی که در مورد شهید سردار همدانی نقل می کنم براساس آشنایی با این شهید است.

سردار ابوحمزه نخستین ویژگی شخصیت شهید سردار همدانی را تفکر، اندیشه، تدبر دانست و بیان کرد: شهید همدانی یک فرد با فکر، با اندیشه و با مطالعه بود و برای انجام کاری تفکر و تدبر می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه تفکر و تدبر با هم یکی نیستند، افزود: بخش روبنایی بررسی موضوعی «تفکر» و بخش زیربنایی بررسی آن موضوع «تدبر» گفته می شود.

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان ویژگی دو شهید سردار همدانی را پرتلاش بودن بیان کرد و اظهار داشت: شهید همدانی پس از اینکه از ماموریت مستشاری ارشد از سوریه بازگشت او را به همدان دعوت کردیم و در یک روز هشت جلسه سخنرانی برای ایشان برنامه‌ریزی شد.

وی با بیان اینکه هیچ وقت خستگی در روحیه شهید همدانی دیده نمی‌شد، ادامه داد: 65 سالگی سن بازنشستگی است اما هیچ وقت احساس نمی‌شد شهید همدانی 65 سال دارد چراکه بسیار پرتلاش و خستگی‌ناپذیر بودند.

سردار ابوحمزه به چرایی معرفی شهید همدانی به نام «حبیب سپاه» پرداخت و افزود: سن بالای شهید همدانی علت انتخاب عنوان حبیب سپاه برای ایشان بود چراکه حبیب بن مظاهر که در روز عاشورا شهید شد، نیز پیرمرد بود.

وی با تاکید بر اینکه تلاش دومین ویژگی شهید سردار همدانی بود، بیان کرد: ویژگی سوم شهید همدانی ورزشکار بودن و روحیه ورزشکاری ایشان بود.

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان ویژگی چهارم شهید همدانی را اخلاص دانست و با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهید همدانی فرمودند علت اینکه این همه جمعیت در تشییع پیکر شهید همدانی در همدان و تهران حضور پیدا کردند اخلاص وی بود، بیان کرد: انسانی که کار برای خدا انجام دهد خسته نمی‌شود.

وی ویژگی پنجم شهید همدانی را مردمدار بودن دانست و افزود: شهید همدانی در هر جمعی که وارد می‌شد برای کسی که می‌شناخت و کسی که نمی‌شناخت به یک نوع احترام قائل بود.

سردار ابوحمزه با بیان اینکه شهید همدانی مفید بود و مشکلات مردم را در حد و توان حل می‌کرد، بیان کرد: ویژگی ششم و مهمترین ویژگی شهید همدانی تبعیت کامل نسبت به مقام ولایت بود که در وصیت‌نامه خود نیز به این موضوع اشاره کرده است.

وی ادامه داد: شهید سردار همدانی یک هفته پیش از رفتن به سوریه به خدمت مقام معظم رهبری رفت و پیشانی ایشان را بوسید و گفت به آرزوی دلم رسیدم.

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان با تاکید بر اینکه تمام شخصیت شهید همدانی برای افکار و اندیشه امام(ره) و مقام معظم رهبری می‌تپید، بیان کرد: شهید همدانی نه از ولایت جلوتر حرکت می‌کرد و نه عقب‌تر بود.

سردار ابوحمزه علت انحراف برخی جریان‌ها، گروه‌ها و احزاب را جلوتر حرکت کردن و یا عقب‌تر بودن از ولایت بیان کرد و افزود: ویژگی هفتم شهید همدانی مسئولیت‌های زیاد وی پیش از دفاع مقدس، حین و بعد از دفاع مقدس بود.

وی با اشاره به اینکه شهید سردار همدانی نزدیک به سه سال فرمانده ارشد مستشاری سپاه در سوریه بود، ادامه داد: اگر شهید همدانی در سوریه نبود سوریه در ماه‌های نخست سقوط کرده بود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه سرپا بودن سوریه به برکت حضور سردار همدانی بود، بیان کرد: شهید همدانی فرهنگ بسیجی را به جوانان و نوجوانان سوری منتقل کرد.

سردار ابوحمزه با بیان اینکه شهید همدانی هیچ وقت سوریه را رها نکرد، بیان کرد: ویژگی آخر شهید همدانی روحیه شهادت‌طلبی و ایثار بود.

وی با بیان اینکه چهره شهید همدانی چهره شهادت، ایثار و رشادت بود، بیان کرد: برای تجلیل و تقدیر از شهدا باید ویژگی‌های آنها را الگو قرار داده و راه آنها ادامه پیدا کند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ادامه داد: فرهنگ بسیج به لباس، به پرونده و واژه نیست بلکه کسی بسیجی است که ویژگی‌های شهید همدانی را در خود پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه روحیه بسیجی در 37 سال، استکبار جهانی و آمریکا را زمین‌گیر کرده است، افزود: برای موثر بودن در انقلاب جوانان و نوجوانان باید بیشتر ویژگی‌های شهدا را در خود پرورش دهند.

سردار ابوحمزه خطاب به دانش‌آموزان بیان کرد: شما باید درس خود را خوب بخوانید چراکه آینده مملکت در دست شماست و کشور نیز به انسان‌های متخصص و متعهد نیاز دارد.

پایان پیام/م

دیدگاه شما