وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 21 آبان 1394 ساعت 09:55   |   کد مطلب: 17206
استاندار همدان با بیان اینکه انقلاب اسلامی تداوم اندیشه‌های دین‌گرایانه میرسید علی همدانی است، گفت: امام خمینی(ره) به عنوان نواده میرسیدعلی، کار ناتمام جدش را با استقرار نظام جمهوری اسلامی تکمیل کرد.

به گزارش نافع به نقل از فارس، محمدناصر نیکبخت در مراسم افتتاحیه همایش میرسیدعلی همدانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم به ویژه شهید سردار همدانی اظهار کرد: حضور اندیشمندان، فضلا و میهمانان که همه با عشق به همایش میرسید علی همدانی دعوت شده‌اند و در همایش شرکت کردند را خیر مقدم می‌گویم.

وی ادامه داد: این همایش بخشی از برنامه استان برای بزرگداشت مفاخر و چهره‌های شاخص استان همدان است.

استاندار همدان با اشاره به وجود مفاخر و مشاهیر ارزشمندی در همدان افزود: بنا به تاکید نماینده ولی فقیه در استان همدان، به دنبال تجلیل از مفاخر و مشاهیر این استان هستیم.

وی با بیان اینکه یونسکو سال 2015 را به نام «میرسیدعلی همدانی» نامگذاری کرده و در همین راستا بر آن شدیم این چهره منحصر به فرد را معرفی کنیم، اظهار کرد: امیدواریم در آینده بتوانیم مشاهیر و مفاخر را قدردانی کنیم و بزرگداشت آنها را در دستور کار داشته باشیم.

نیکبخت در ادامه سخنانش آیت‎الله محمدی را از مفاخر استان و کشور دانست و تصریح کرد: امیدواریم که این کار پیش آید که برای آیت‌الله محمدی نیز بزرگداشتی داشته باشیم.

*میر سیدعلی همدانی عالم و آدم را به شور درآورده است

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: میر سیدعلی همدانی در نگاه اهل فرهنگ عارف و عالمی شوریده است و عالم و آدم را به شور درآورده است به این دلیل ایشان از مفاخر مشترک جامعه بشری به خصوص حوزه تمدنی ایران بزرگ هستند.

استاندار همدان تأکید کرد: حوزه تمدنی ایران بزرگ، خیلی وسیع است و امروز ما برای پاسداشت تلاش‌های شخصیتی گرد آمده‌ایم که مردم کشمیر آن را «بانی اسلام» و «علی ثانی» و مریدان او را «شاه همدان» نام دادند.

وی با اشاره به رونمایی از کتابی به نام «میر همدان» گفت: خدمات میرسیدعلی همدانی در تاجیکستان باعث شده تا مردم این کشور برای ایشان احترام خاصی قائل باشند.

نیکبخت با بیان اینکه میر سیدعلی همدانی فقط در زمان خود شور نیافرید بلکه سیاست اخلاقی وی در نواده مشهورش در عصر ما متجلی شد تا بزرگترین انقلاب اسلامی در کشور ما رخ دهد، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) نواده ایشان هستند.

*رهبری بزرگ شیعیان جهان به میرسیدعلی همدانی می‌رسد

وی ادامه داد: رهبری بزرگ شیعیان جهان به میرسیدعلی همدانی می‌رسد و این بزرگداشت یک شخصیت نیست بلکه بزرگداشت خاندانی است که نسل در نسل برای سعادت انسان تلاش کردند.

استاندار همدان افزود: نقطه پیوند میرسیدعلی همدانی با سیاست را می‌توان در اندیشه‌های فقهی و دینی ایشان مشاهده کرد اما زمانه اجازه کار نداد که البته کار ناتمام او را امام خمینی(ره) با انقلاب ایران و بنیانگذاری جمهوری اسلامی بر مبنای ولایت فقیه تکمیل کرد.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی نظریه جدیدی در سیاست به جهان ارائه داد تا پیوند دین و حکومت را به مردم جهان در قالب حکومت مردم‌سالاری دینی عرضه کند.

نیکبخت انقلاب اسلامی را تداوم اندیشه‌های دین‌گرایانه میر سید علی همدانی دانست و افزود: اندیشه‌های میرسیدعلی همدانی مشی اعتدال و نفی خشونت است.

*سال آینده به نام سال سیدجمال‌الدین اسدآبادی نامگذاری می‌شود

وی با بیان اینکه براساس این اندیشه‌هاست که ایران به عنوان منادی دعوت به اعتدال شناخته شده است، تصریح کرد: امیدوارم این همایش به اهداف خود دست یابد.

استاندار همدان با بیان اینکه سال آینده به نام سال سیدجمال‌الدین اسدآبادی نامگذاری می‌شود، خاطرنشان کرد: از همین امروز دعوت می‌کنم برای برگزاری باشکوه همایش بیدارگر شرق ما را یاری کنید.

وی در پایان سخنانش نگاه نقادانه و البته همراه با اصلاح‌گری را ستود و گفت: هر کس من را نقد کند، او را کمک می‌کنم.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما