وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 24 آبان 1394 ساعت 14:21   |   کد مطلب: 17258
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: دمای هوای همدان در 24 ساعت گذشته به سه درجه سانتیگراد زیر صفر رسید.

به گزارش نافع، نادر پیرتاج در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه دمای هوای همدان با دو درجه افزایش به یک درجه سانتیگراد زیر صفر می رسد افزود: سردترین نقطه استان در 24 ساعت گذشته اسدآباد با شش درجه سانتیگراد زیر صفر گزارش شده است.
وی اضافه کرد: آسمان استان همدان تا 24 ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد همراه است و از روز سه شنبه موج جدید بارشی استان همدان را تحت تاثیر قرار می دهد و بر این اساس در بیشتر نقاط استان احتمال بارش باران و افزایش سرعت وزش باد پیش بینی می شود.
پیرتاج گفت: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در نقاط مستعد و ارتفاعات استان همدان بارش برف پیش بینی می شود و در این مدت دمای هوای همدان کاهش می یابد.
وی میزان بارش های همدان از ابتدای سال زراعی (مهر ماه) تاکنون را 77 میلی متر عنوان کرد و گفت: میزان بارش ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته و میانگین بلند مدت 50 درصد افزایش داشته است.
پیرتاج افزود: رکورددار بارش های امسال به ترتیب تویسرکان با 149 میلی متر، نهاوند 147 میلی متر و اسدآباد 134 میلی متر گزارش شده است.
آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوههای مرتفع، رودخانه ها و پستی و بلندیهای زیاد به شدت متغیر است این استان زمستان های سرد، پر برف و باران و تابستان های معتدل دارد.

پایان پیام/م

دیدگاه شما