وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 10 مرداد 1402 ساعت 12:51   |   کد مطلب: 43102
کارشناس هواشناسی استان همدان:
دمای همدان به ۴۰ درجه بالای صفر می‌رسد
کارشناس هواشناسی استان همدان با بیان اینکه از فردا شاهد افزایش دما بین ۲ تا سه درجه سلسیوس خواهیم بود گفت: در برخی از نقاط استان در طول روز دمای هوا به ۴۰ درجه بالای صفر می‌رسد.

روح‌الله زاهدی در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه تا پنج روز آینده آسمان استان صاف و آفتابی خواهد بود گفت: در برخی از ساعات روز برای برخی از نقاط وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی ساعات شاهد افزایش ابرناکی آسمان به شکل موقت خواهیم بود افزود: از فردا افزایش دما بین ۲ تا سه درجه سلسیوس تا پایان هفته رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی استان همدان ادامه داد: در برخی از نقاط استان در طول روز دمای هوا به ۴۰ درجه بالای صفر می‌رسد.

زاهدی با اشاره به کمینه و بیشینه دمای هوا در ایستگاه فرودگاه همدان طی۲۴ ساعت گذشته خاطر نشان کرد: دمای هوا بین ۱۶ و ۳۶ درجه سلسیوس گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان بهار با ۱۴ درجه بالای صفر خنک‌ترین نقطه استان بوده است گفت: شهرستان اسدآباد با ۳۸ درجه سلسیوس گرم‌ترین ایستگاه استان گزارش شده است.

این کارشناس هواشناسی استان همدان ادامه داد: در سواحل خزر و اردبیل شاهد افزایش دما خواهیم بود و روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه جوی آرام در کشور حاکم است.

زاهدی با اشاره به بارش پراکنده در ارتفاعات البرز مرکزی و در شرق هرمزگان و جنوب کرمان تصریح کرد: چهارشنبه و پنج‌شنبه کاهش کیفیت هوا و احتمال توفان شن‌ در شرق و جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و نوار شرقی کرمان پیش‌بینی می‌شود.

لازم به ذکر است با توجه به گرمای بی‌سابقه در کشور در روزهای پیش‌رو، به‌منظور حفظ سلامت شهروندان، هیئت دولت با پیشنهاد وزارت بهداشت مبنی بر تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در سراسر کشور موافقت کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما