وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 9 مرداد 1393 ساعت 08:50   |   کد مطلب: 8658
جشنواره چهل روزه تابستانی همدان آغاز شد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان در آیین گشایش این جشنواره گفت:شناساندن صنایع دستی و سوغات همدان از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

ریحان سروش مقدم  در آیین گشایش این جشنواره گفت:این برنامه ها در راستای کارآفرینی و اشتغال و ارتقای فرهنگ استان و توجه به پیام نوروزی رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی اجرایی می شود.

وی معرفی شایسته پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین و مشاهیر، علما و عرفای این مرز و بوم را از دیگر رویکردهای اصلی جشنواره تابستانی عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: پاسداشت حکیم هزاره ها بوعلی سینا در روز یکم شهریور ماه مصادف با روز همدان به مدت 10 روز برگزار می شود.

وی اضافه کرد: همایش علمی عقلانیت در حکمت سینوی با محوریت بنیاد بوعلی سینا ، گرامیداشت روز پزشک با محوریت دانشگاه علوم پزشکی و ادای احترام به بوعلی سینا با حضور شخصیت های ملی و بین المللی از دیگر برنامه های روز همدان است.

وی از برگزاری همایش طب سنتی در این استان خبر داد و گفت: برنامه هایی تحت عنوان گیاهان دارویی و اصول صحیح تغذیه در جشنواره تابستانی برگزار می شود.

سروش مقدم اضافه کرد: اداره کل ورزش و جوانان مسابقات فوتبال زیر 14 ساله های آسیا را با حضور هشت کشور آسیایی برای نخستین بار در تابستان امسال در همدان برگزار می کند.

وی بیان کرد: همچنین مسابقات اسکی روی چمن به عنوان برنامه شاخص با حضور کشورهای اروپایی و آسیایی در همدان برگزار می شود.

وی گفت: این دو رویداد ورزشی قابلیت های مناسبی دارد که می تواند بازتاب بسیار مناسبی برای استان همدان به همراه داشته باشد.

وی گردهمایی زاگرس نشینان را از دیگر برنامه های شاخص جشنواره تابستانی برشمرد و افزود: آیین های بومی و محلی این استان در این مراسم معرفی می شوند.

بیش از یکصد برنامه متنوع در جشنواره 40 روزه تابستانی تا 16 شهریورماه سالجاری در استان همدان اجرا می شود.

دیدگاه شما