وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 13 مرداد 1393 ساعت 00:32   |   کد مطلب: 8730
رقابت زیر16سال آسیا با توسعه فضای اسکان تیم ها، در همدان برگزارمی شود
ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت:در چند سال گذشته بارها به همدان سفر داشته ام و ورزشگاه های این شهر را برای برگزاری مسابقات مختلف آسیایی تایید می کنم منتهی تنها مساله موجود فضای اسکان تیم ها و هتل ها است که باید توسعه یابد.

شمیل کمیلˈ در نشست خبری رقابت های مرحله نهایی فوتبال قهرمانی زیر14 ساله های آسیا افزود: اگر بخواهیم رقابت ها زیر16 سال آسیا را در این شهر برگزار کنیم 16 تیم حضور می یابند که برهمین اساس بابت اسکان تیم ها مشکل اقامت داریم که باید برطرف شود.

وی اضافه کرد: شروع فوتبال همدان در عرصه بین المللی از طرح آسیا ویژن آغاز شد و با میزبانی فستیوال زیر14 ساله های جنوب آسیا در سال 2010 - 2011 توانست شرایط برگزاری مسابقات قهرمانی زیر 14 سال آسیا را در ماه جاری کسب کند.

مسوول برگزاری رقابت های فوتبال زیر14 سال قهرمانی آسیا در ادامه گفت: این رقابت ها از سال 2004 به صورت فستیوال به اجرا درآمد و تا سال 2012 این روند ادامه یافت اما سال 2013 برخی از اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید بر تبدیل فستیوال به مسابقات رسمی گرفتند.

وی افزود: برهمین اساس مسابقات در سال 2013 با حضور 43 تیم از مجموع 47 تیم آسیایی آغاز شد و در پایان 111 بازی رسمی هشت تیم به مرحله نهایی راه یافتند که رقابت خود را از فردا دوشنبه به میزبانی شهر همدان برگزار می کنند.

وی یادآور شد: این رقابت ها از سال آینده به صورت فستیوال برگزار می شود چرا که هدف ما صرفا توسعه فوتبال پایه در آسیا است و می خواهیم با تبدیل مسابقات به جشنواره به فراگیری فوتبال در این قاره کمک کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حتی اتحادیه فوتبال اروپا ˈیوفاˈ اقدام به چنین مسابقات رسمی نمی کند، گفت: یوفا رقابت های پایه را در قالب فستیوال به یک سازمان غیروابسته واگذار کرده است و در آسیا هم اگر کشوری عهده دار مسوولیت شود فوتبال زیر14 ساله ها را به صورت فستیوال به آنها واگذار می کنیم.

وی با تاکید بر توسعه بخش فوتبال پایه دختران در آسیا گفت: فوتبال پایه دختران یکی از دپارتمان های فعال در کنفدراسیون فوتبال آسیا است که به صورت منظم اقدام به برگزاری فستیوال زیر 13 سال و مسابقات زیر 14 سال می کند.

براساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، مسابقات فوتبال پسران قهرمانی زیر 14 سال آسیا از روز دوشنبه سیزدهم مردادماه سال جاری و از ساعت 15 با دیدار تیم های ایران و تیمور شرقی در ورزشگاه شهید حاج بابایی شهر مریانج همدان آغاز خواهد شد.

هشت تیم به عنوان سرگروه های مناطق هشت گانه در این رقابت ها حضور دارند و ایران با تیم های کره شمالی، عربستان و تیمور شرقی هم گروه است ضمن اینکه در گروه دیگر تیم های کره جنوبی، تاجیکستان، عراق و تایلند قرار دارند. 

دیدگاه شما