وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 21 شهريور 1393 ساعت 15:18   |   کد مطلب: 9433
آغاز ثبت‌نام بيمه تأمين اجتماعي روستائيان دراسدآباد
مديرعامل شركت تعاوني توليد چم‌شور گفت: اين شركت با هدف ثبت‌‌نام بيمه صندوق اجتماعي روستائيان و عشاير طرح ده گردشي از روستائيان ساكن و غيرساكن را در اسدآباد شروع كرده است.

به گزارش نافع، فرهاد مرادحاصلي استقبال روستائيان از اين طرح را خوب ارزيابي كرد و گفت: استقبال مردم از طرح بيمه اجتماعي به قدري خوب است كه گاهي ثبت نام در روستاها به شب نيز كشيده مي‌شود.
وي گفت: هرچقدر بتوان پوشش بيمه را در جامعه كشاورزان افزايش دهيم و حقوق آنها را در قالب بيمه بازنشستگي و از كارافتادگي و مستمري براي بازنشستگان ارائه دهيم، جامعه روستايي شكوفا خواهد شد.
وي سپس به تشكيل تعاوني توليد چم‌شور اسدآباد اشاره كرد و گفت: هدف از تشكيل اين شركت ارائه خدمات بهينه به كشاورزان در تهيه نهاده‌هاي كشاورزي است.
مرادحاصلي گفت: از بدو تأسيس تاكنون اين شركت بيش از 1500 تن انواع بذرهاي اصلاح شده و بيش از هزار تن انواع كود شيميايي را بين كشاورزان منطقه توزيع كرده است. 
وي همچنين از برداشت محصول سيب‌زميني منطقه با كمباين خبر داد و گفت: شركت چم‌شور براي نخستين بار در غرب كشور كمباين برداشت سيب‌زميني را در اختيار گرفت تا سيب‌زميني كاران بتوانند با كمترين مشكل محصول خود را برداشت كنند.
مديرعامل شركت تعاوني توليد چم‌شور همچنين خاطرنشان كرد: براي نخستين بار در شهرستان سمپاش توربولاينر براي سمپاشي مزارع استفاده شد، كه مي‌توان به بهينه بودن عمليات سمپاشي، صرفه‌جويي در مصرف سم، سرعت بسيار بالا در عمليات سمپاشي، افزايش راندمان سمپاشي وتنظيم مقدار اسپري با توجه به نياز اشاره كرد.
مرادحاصلي همچنين در خصوص كارگزاري صندوق بيمه روستائيان گفت: با توجه به شرايط و موقعيت جغرافيايي منطقه و درخواست شوراها، مدير عامل شركت سريعاً موضوع را پيگيري و در اسفند 92 با كمك مهندس سماواتي مدير دفتر صندوق استان و مسؤولان شهرستان موفق به دريافت كد كارگزاري 79083 و تشكيل آن شديم. 
وي گفت: دولت هم اكنون شرايط بسيار خوبي را براي بيمه روستائيان، دامداران، روستائيان غيرساكن و زنان خانه‌دار بدون در نظر گرفتن سقف سني فراهم كرده است تا هيچ وقت نااميدي را در چهره عزيزاني كه جواني خود را در آفتاب سوزان با دستاني ترك‌خورده صرف توليد كرده‌اند، نبيند و اميد به آينده را از چهره زيبايشان هديه بگيريد. 
مرادحاصلي افزود: شركت تعاوني توليد چم‌شور در آينده نزديك يراي نخستين بار در استان طرح ده گردشي را در منطقه چهاردولي براي ثبت‌نام از ساكنان در روستا و زنان خانه‌دار را آغاز مي‌كند و از دهياري‌هاي، شوراهاي منطقه جهت اجراي طرح كمك خواهد گرفت. 
وي در خاتمه از كمك‌هاي خوب نماينده مردم اسدآباد در مجلس شوراي اسلامي، فرماندار پرتلاش، بخشداران بخش مركزي و پيرسلمان، مدير صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستائيان و عشاير استان همدان، مدير جهاد كشاورزي اسدآباد، رئيس تعاون روستايي اسدآباد و مديرعامل اتحاديه‌هاي روستايي شهرستان به خاطر كمك و مساعدت به تعاوني توليد چم‌شور قدرداني و تشكر كرد.
    
 

دیدگاه شما