وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 26 شهريور 1393 ساعت 12:58   |   کد مطلب: 9552
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان:
تجلیل از فعالان ادبی همدان در روز بزرگداشت استاد شهریار
تجلیل از فعالان ادبی همدان در روز بزرگداشت استاد شهریار
شاعران همدان گردهم می‌آیند تا در روز بزرگداشت شعر و ادب پارسی خاطره استاد بزرگ ادبیات ایران، محمدحسین بهجت تبریزی را زنده سازند.

به گزارش نافع، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان با بیان این مطلب در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت: این آیین عصر فردا همزمان با روز بزرگداشت شهریار و با حضور مسئولان و اعضای انجمن‌های ادبی شهرستان در مجتمع فرهنگی، هنری شهید آوینی برگزار خواهد شد.

داود ابوترابی افزود: در این جلسه شعرخوانی و نقد ادبی صورت گرفته و از 12 مسئول انجمن‌ ادبی شهرستان همدان تجلیل خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین از 4 عضو برگزیده انجمن‌ها که صاحب کتاب هستند به نام‌های حبیب‌ا... صادقی، اسماعیل صبوری، علی رحیمیان و فائزه سیف برنده مدال برنز در المپیاد ادبی با اهدای لوح سپاس و هدیه قدردانی خواهد شد.

ابوترابی اظهارداشت: 12 انجمن ادبی به نام‌های پروین اعتصامی، چشمه فرشه، داستان مهر، نسیم الوند، شهید آوینی، بوعلی، اندیشه، میلاد، حافظ‌خوانی، شعر آیینی، باباطاهر و کانون ترانه‌سرایان در همدان فعال است که هر هفته جلسات خود را برگزار می‌کنند.

وی ادامه داد: این انجمن‌ها در مجتمع بوعلی‌سینا، فرهنگسرای مهر شهرک ولی‌عصر(عج)، مجتمع شهید آوینی و کتابخانه دره‌مرادبیگ فعال هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان از چاپ کتابی با عنوان "در همین حوالی" به کوشش  انجمن ادبی شهید آوینی خبر داد و افزود: در این کتاب مجموعه‌ای از اشعار برگزیده این انجمن آمده که زیر چاپ است.

ابوترابی با اشاره به چاپ دفتر شعری به همت یکی از اعضا در همدان نیز گفت: این کتاب که "حرف‌های ناگفته" نام دارد شامل مجموعه اشعار عاطفه غلامی است که امسال در 500 نسخه منتشر شده است.  

وی تصریح کرد: همدان مهد فرهنگ و تمدن است و شعرا، عالمان و فرهیختگانی بسیاری از این شهر برخاسته‌اند.

گفتگو از سمیه مظاهری

 

دیدگاه شما