وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 31 شهريور 1393 ساعت 08:37   |   کد مطلب: 9635
امام جمعه همدان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: ولایت فقیه قلب تپنده اسلام است و اسلام به عنوان یک دین کامل و مترقی هزاران دستور برای سعادت انسان ها دارد ولی برای هیچ امری به اندازه امامت و ولایت دستور ندارد.

به گزارش نافع آیت الله 'غیاث الدین طه محمدی' روز یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی اظهارکرد: یک هزارو 400 سال است که امت اسلام با گذشت قرن ها به دلیل زیر پا گذاشتن امر امامت و ولایت، سخت ترین بلاها را تحمل می کند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: اهمیت موضوع امامت و ولایت تا بدان جا است که در روز غدیر بازگو شدن این امر توسط پیامبر اسلام به منزله کامل شدن دین است و خداوند به پیامبر اکرم (ص) می فرماید اگر مساله امامت را عنوان نکردی امانت الهی را به پایان نرسانده ای.

آیت الله محمدی گفت: امروز با توجه به وجود شبکه های تبلیغی دشمنان که سعی در کمرنگ کردن موضوع امامت دارند تبیین فرهنگ غدیر در کشور بسیار ضروری است و باید همه نهادهای فرهنگی در این موضوع ورود پیدا کنند.

وی افزود: حج، نماز و روزه بدون توجه به ولایت امری مغفول است و زنده کردن غدیر تلاش برای زنده نگاه داشتن عاشورا به عنوان یک حرکت عظیم است .

وی اضافه کرد: در کشورمان اگر آن گونه که برای برخی مراسم ها همچون چهارشنبه سوری و سیزده بدر تبلیغ شده بود، برای فرهنگ های دینی تبلغ می شد امروز برخی فرهنگ های دینی مغفول نمی ماند.

پیامبر اکرم(ص) در 18 ذی الحجه سال دهم هجرت هنگام بازگشت از حجة الوداع در محلی به نام غدیر خم، در بلندترین خطبه خود، علی بن ابی طالب (ع) را به عنوان امام مردم معرفی کردند و از جمعیت موجود بیعت گرفت.

منبع:ایرنا

دیدگاه شما