وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 24 آبان 1394 ساعت 14:14   |   کد مطلب: 17254
این روزها به هر خبرگزاری و سایت خبری در سراسر جهان که سر بزنی یکی از مهم‌ترین اخبار آن به اخبار حملات تروریستی به پاریس مربوط است و این حملات تروریستی در فرانسه در حالی اتفاق افتاده که اروپا را یکی از امن‌ترین نقاط جهان می‌دانند.

به گزارش نافع به نقل از ملایری‌ها، این روزها به هر خبرگزاری و سایت خبری در سراسر جهان که سر بزنی یکی از مهم‌ترین اخبار آن به اخبار حملات تروریستی به پاریس مربوط است و این حملات تروریستی در فرانسه در حالی اتفاق افتاده که اروپا را یکی  از امن‌ترین نقاط جهان  می‌دانند.

باکمی تدبر در حملات تروریستی فرانسه ناخودآگاه ذهن آدم به‌سوی گروه‌های تکفیری  می‌رود و جنایاتی که در خاورمیانه و شمال آفریقا انجام داده و هرروز مردم زیادی از جنایات این گروه‌ها رنج می‌برند.

امنیت به‌طور وسیع در مفهومی به‌کاررفته است که به صلح ، آزادی ، اعتماد ، سلامتی دیگر شرایطی اشاره می‌کند که فرد و یا گروهی از مردم در آن احساس آزادی از نگرانی ، ترس و خطر و ... داشته باشد
باید گفت امنیت از ضروری‌ترین نیازهای بشر از آغاز زندگی‌اش است و پاسخ گوئی به سایر نیازهای بشر در سایه وجود آن امکان می‌یابد و می‌توان امنیت را به‌عنوان یک نیاز فطری بشر تلقی کرد

امنیت مهم‌ترین مسئله همه در هر کشوری بوده و بیشترین تلاش حکومت‌ها در ایجاد صلح و ثبات امنیت در کشور بوده و امنیت یکی از ملاک‌های برتری هر حکومت است.

با توجه به حمله‌های تروریستی در ماه‌های اخیر در کشورهای مختلف اروپایی ازجمله فرانسه و ترکیه  کسانی که از سردمداران اصلی مبارزه با تروریست هستند مسئله امنیت در ایران بسیار واضح می‌شود.

هرروز تعداد زیادی در عراق، افغانستان، پاکستان، سوریه، فلسطین و مصر و لیبی به دلیل انجام حملات تروریستی کشته می‌شوند و این حملات باعث ایجاد ناامنی در این کشورها شده است.

دورتادور ایران را این کشورهای ناامن فراگرفته‌اند و اینجا است که مسئله امنیت در ایران بیشتر از همیشه واضح می‌شود.

چگونه ممکن است گروه‌های تکفیری که از شرق در  افغانستان و پاکستان و از غرب در عراق و ترکیه و سوریه را ناامن کرده‌اند به فکر انجام عملیات تروریستی در ایران نباشند.

شاید بیراهه نباشد که گفت امنیت مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی در حال حاضر بوده و ایران اسلامی به برکت همین انقلاب است که امن‌ترین کشور منطقه نام‌گذاری شده است.

ایران نه‌تنها در ایجاد امنیت در کشور خود موفق بوده است بلکه سال گذشته نیز باوجود حضور گسترده گروه‌های تکفیری در عراق و ایجاد عملیات‌های  تکفیری و تروریستی امنیت بیش از سه میلیون زائر را فراهم کرد.

امنیت موجود در ایران مدیون خون امثال سردار شهید همدانی‌ها بوده که در سوریه با گروه‌های تکفیری مبارزه کردند تا ایرانی ه شب سر راحت بر بالین بگذارند.

امنیت موجود در ایران مدیون مبارزات امثال سردار قاسم سلیمانی‌ها است که در جنگ با گروه‌های تکفیری بوده و تا ایران و ایرانی سربلند در دنیا امن‌ترین کشور را داشته باشند.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما