وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 4 مرداد 1401 ساعت 08:37   |   کد مطلب: 15424
لشکر 32 انصار الحسین(ع) استان همدان در عملیات مرصاد، شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرده و نقش مهمی را حفظ تنگه چهار زبر ایفا کرد.

عمليات مرصاد در سال 1367 عقبه لشگر 32 درمنطقه چهاوزبره پادگان شهيد شهبازي قرار داشت. تهاجم گسترده دشمن پس از قبول قطعنامه 598 در منطقه غرب آغاز شده بود در روز سوم مردادماه پس از تصرف شهر سرپل ذهاب توسط ارتش عراق منافقين اقدام به پيشروي بسوي شهر کرند و سپس اسلام آباد نمودند در اين هنگام تقريبا تمامي گردانهاي لشگر بغير از گردانهاي 154 و 155 در جنوب بودند . صبح روز چهارم مردادساعت 5 صبح صحنه تاريخي و حماسي تمامي ايمان در برابر تمامي کفر به اجرا درآمد.

درسال 1367 عقبه لشگر 32 درمنطقه چهاوزبره پادگان شهيد شهبازي ،قرارداشت . تهاجم گسترده دشمن پس از قبول قطعنامه 598 در منطقه غرب آغاز شده بود در روز سوم مردادماه پس از تصرف شهر سرپل ذهاب توسط ارتش عراق منافقين اقدام به پيشروي بسوي شهر کرند و سپس اسلام آباد نمودند در اين هنگام تقريبا تمامي گردانهاي لشگر بغير از گردانهاي 154 و 155 در جنوب بودند . صبح روز چهارم مردادساعت 5 صبح صحنه تاريخي و حماسي تمامي ايمان در برابر تمامي کفر به اجرا درآمد . رزمندگان اين گردانها که در ارتفاعات کورکور و تنگ شيان استقرار داشتند بر ستون خودروهاي منافقين که با خيال تصرف تهران در حال حرکت بودند آنچنان آتش خشم ملت قهرمان ايران را بر روي عوامل الحاد گشودند که نعره هاي شيطاني آنان که به يکديگر ناسزا مي گفتند بر آسمان مي رسيد . دراين مرحله سردار رشيد اسلام شهيد بهرام مبارکي به شهادت رسيد در مرحله اي ديگر گردان153 با دشمن درگير شدند که طي آن سردار رشيد اسلام شهيد مهدي ملکي دعوت حق را لبيک گفته و به شهادت رسيد در قسمتي ديگر دلاوران گردان 157 با دشمن درگير بودند و در اين بين سرداران رشيد محمد شيخ بابايي و رمضان مصباح معاونان گردان به شهادت رسيدند . گردانهاي 151 و 156 نيز به نوبه خود در تنگه اول و يالهاي مشرف برآن وارد عمل شدند و با چندين پاتک دشمن مقابله نمودند . نهايتا در تاريخ ششم مردادماه و پس از 48 ساعت درگيري مستمر بين نيروهاي لشگر32 با منافقين ، گردان 155 در يک رزم حماسي و از محور تنک شيان عمليات مرصاد را انجام دادند و دشمن راتا جاده عقب راندند و با طلوع صبح گردانهاي ديگر لشگر نيز وارد عمل شدند و منافقين که جز فرار راهي برايشان نمانده بود ، عقب نشيني و تا مرز بين المللي توسط توسط ساير يگانها فرار کردند . در اين عمليات منافقين با تحمل هزاران کشته و زخمي و انهدام صدها دستگاه خودرو و متحمل خسارات فراواني گرديد . سردار رشيد اسلام شهيد هادي فضلي فرمانده اطلاعات تيپ کربلا در آخرين روز عمليات براثر بمباران هواپيماهاي بعثي در دشت حسن آباد به شهادت رسيد.

جهت مشاهده عکس به اندازه واقعی بر روی  تصویر کلیک نمایید

دیدگاه شما

Filtered HTML

  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.