وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 2 شهريور 1402 ساعت 12:24   |   کد مطلب: 43201
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: دولت سیزدهم در سطح کلان و در عرصه زیرساخت‌ها فعالیت‌های موفقی داشته که نمونه بارز آن رفع موانع تولید، اصلاح نظام اداری و اصلاح روابط منطقه‌ای و بین المللی است هر چند تأثیرات این اقدامات زودبازده نیست.

به گزارش نافع، آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» روز پنجشنبه همزمان با آغازین روز هفته دولت در دیدار با استاندار و مدیران اجرایی استان با قدردانی از اقدام ها و تلاش‌های صورت گرفته در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: در روایتی از امام حسن مجتبی(ع)، سیاست عبارت است از رعایت سه حق که مسئولان باید آن را رعایت کنند.

وی حق خدا را اولین حق بر مسئولان دانست و افزود: مسئول در نظام اسلامی باید نسبت به دیگران و مردم توجه بیشتری به مسائل الهی و مسائل معنوی داشته باشند.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه عملکرد مسئولان در نظام اسلامی می‌تواند در عرصه تقویت و یا تضعیف اسلام نقش داشته باشد، یادآور شد: به‌خاطر داشته باشیم همه مسائل و موفقیت‌ها در دستان ما نیست و نگاه و نظر الهی نیز بسیار در این عرصه موثر است.

آیت الله شعبانی موثقی دومین حق را، حق الناس و حق مردم عنوان کرد و گفت: حق الناس در این روایت شریف، یعنی در عرصه خدمت به مردم خسته نشوید و بدانید که در خدمت به مردم و مسئولیت‌ها در برابر برخی حرف‌ها و صحبت‌ها ناراحت نشوید.

نماینده ولی فقیه در استان همدان مدیریت را یک امر انسانی دانست و گفت: باید انتقاد پذیر بود و پذیرفت در امور انسانی احتمال بروز نقص طبیعی است البته انتقاد باید همراه با اعتماد باشد.

آیت الله شعبانی موثقی اضافه کرد: مسئولان انتقاد پذیر بیشتر رشد می‌کنند، البته منتقدین باید مرز تخریب و ‌تهمت را هم رعایت کنند.

وی با بیان اینکه نباید در خدمت به مردم کوتاهی شود اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های حاکمیت اسلامی رعایت حق مردم است هر چند مسئولان نیز حقی بر مردم دارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان تاکید کرد: یکی از حقوق مردم بر گردن مسئولان این است که اختلاف دستگاه‌ها نباید به ضرر مردم تمام شود. چرا که گاهی مواقع اختلاف دستگاه ها، فرایند کار و خدمت رسانی به مردم را ماه ها به تأخیر می‌اندازد.

آیت الله شعبانی ادامه داد: برخی معتقدند با اجرای قانون و نظام بروکراسی اداری، عدالت محقق می‌شود در حالیکه گاهی مواقع این سیستم اداری و ساختار موجود دست مدیران را در تحقق عدالت بسته است.

وی یکی از مصادیق ظلم را تأخیر در انجام کار مردم دانست و یادآور شد: یکی از مشکلاتی که امروز با آن روبرو هستیم و باعث کُندی کار در استان‌ها می‌شود، برخی از وزارت خانه‌هاست.

آیت الله شعبانی با قدردانی از همراهی مدیران همدان در عرصه شورای فرهنگ عمومی، ستاد غدیر و موکب‌های اربعین، اظهارداشت: در این بین نقاط ضعفی هم وجود دارد که باید برای رفع آنها تلاش بیشتری توسط مسئولان صورت بگیرد، که مهم‌ترین آنها رفع مشکلات موجود در زندگی روزمره مردم است.

وی با تأکید بر اینکه مردم در زندگی روزمره باید احساس کنند تورم کنترل شده و نظارت بر بازار وجود دارد، گفت: در کنار شما برای رفع مشکلات مردم حضور داریم و امیدواریم در تحقق وعده‌ها و رفع دغدغه‌های مردم به خصوص رفع مشکل مسکن شاهد سرعت بیشتر در کارها باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما