وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 5 مهر 1402 ساعت 13:41   |   کد مطلب: 43298
مادر شهید مصطفی احمدی روشن گفت: خدا را شکر می کنیم در دوره ای نفس کشیده و زندگی می کنیم که رهبری چون حضرت آقا را داریم، این حرف دل ما و همه خانواده شهداست.

به گزارش نافع، صدیق سالاریان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما پیش از دیدار خانواده معظم شهدا و اعضای کنگره هشت هزار شهید همدان با مقام معظم رهبری افزود: درایت و هوشمندی رهبر معظم انقلاب در بین رهبران سیاسی جهان بی نظیر است.

مادر شهید احمدی روشن از شهدای صنعت هسته ای کشور اظهار کرد: وجود رهبری عالم و آزاده همچون حضرت آیت الله خامنه ای نه تنها یک نعمت بزرگ برای میهن اسلامی ما بلکه برای ملت های آزاده و مسلمان است و ما باید قدردان این نعمت باشیم.

سالاریان گفت: رهبر معظم انقلاب با وجود تلاطم های مختلف کشتی انقلاب را با درایت هدایت کرده است و اگر هدایت های ایشان وجود نداشت ممکن نبود میهن اسلامی ما از این تلاطم ها به سلامت عبور کند.

مادر شهید احمدی روشن در خصوص دیدار خانواده شهدا با معظم له نیز اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بیش از هر فرد دیگری نسبت به خانواده شهدا توجه و محبت دارند که این موضوع سرمشق و الگویی برای سایر مسوولان است.

سالاریان با بیان اینکه شهدا برای اعتلای دین و در راه رضای خدا جانشان را تقدیم کردند،افزود: همان گونه که قران می فرماید شهدا زنده اند و نزد پروردگار روزی دارند.

وی در پاسخ به این سوال که بهترین خاطره شما از فرزند شهیدتان چیست،گفت: اخلاق خوش و چهره همیشه خندان مصطفی بهترین خاطره ای است که اعضای خانواده ما از شهید به خاطر داریم.

 دانشمند شهید مصطفی احمدی روشن ۱۷ شهریور ۱۳۵۸ در شهر همدان به دنیا آمد. تحصیلات خود را در همدان، آغاز کرد و پس از گذراندن دوره راهنمایی و دبیرستان در سال ۱۳۷۷ وارد دانشگاه صنعتی شریف شد و تحصیلات خود را در رشته مهندسی شیمی آغاز کرد.

در سال ۱۳۸۱ در رشته مهندسی شیمی موفق به دریافت مدرک کارشناسی شد و در همین رشته در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل داد و پس از آن وارد مرحله دکترای رشته نانو بیوتکنولوژی شد.

شهید احمدی روشن، در دوران تحصیل در دانشگاه در طرح ساخت غشاهای پلیمری برای جداسازی گازها که برای نخستین بار در کشور انجام شد، همکاری داشت و چندین مقاله ISI به زبان‌های انگلیسی و فارسی در مجلات معتبر علمی جهان به چاپ رساند.

شهید مصطفی احمدی روشن پس از اخذ مدرک کارشناسی از رشته مهندسی شیمی، به رغم اینکه همزمان موقعیت‌های کاری دیگری داشت با توانمندی‌های خود وارد سازمان انرژی اتمی شد.

تأثیرگذاری بالا، علم فراوان و ابتکارات شهید احمدی روشن همواره تیری در چشم دشمنان بود به نحوی که سرانجام ساعت ۸:۳۰ روز ۲۱ دی ۱۳۹۰، در حالی که عازم محل کار خود بود، در خیابان شهید گل نبی (میدان کتابی)، روبروی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، هدف عملیات تروریستی دو موتورسوار قرار گرفت.

۲تروریست موتورسوار با چسباندن یک بمب مغناطیسی به خودروی وی که یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ بود، او را به شهادت رساندند.

استان همدان بیش از هفت هزار و دویست شهید، ۱۸ هزار و ۸۰۰ جانباز و بیش از یک هزار آزاده تقدیم انقلاب و نظام کرده است.

به گزارش ایرنا، جمعی از خانواده معظم شهدای همدان و اعضا و دست اندرکاران کنگره ملی هشت هزار شهید همدان امروز چهارشنبه در آستانه برگزاری این رخداد فرهنگی-معنوی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و گفت و گو می کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما