وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 22 مهر 1402 ساعت 20:01   |   کد مطلب: 43329
در روزهای گذشته پرسنل پتروشیمی هگمتانه تجمعی داشتند که افراد حاضر در این تجمع عنوان کردند به مدت ۶ ماه حقوقی دریافت نکرده و وضعیت مبهم، نامشخص و غیرقابل پیش‌بینی شغلی آنها را خسته و بی‌انگیزه کرده است.

به گزارش نافع، نخستین محموله خوراک پتروشیمی هگمتانه در چند روز آینده وارد این طرح پتروشیمی می شود و با تولید آزمایشی و اولیه روند تولید pvc گرید پزشکی در کشورآغاز می‌شود.

محصول استراتژیک گرانول پی.وی.سی با گرید پزشکی یکی از بی‌نظیرترین محصولات پتروشیمی جهان است و فقط چند کشور محدود فناوری تولید این محصول راهبردی پتروشیمیایی را در اختیار دارند و با تولیدی شدن پتروشیمی هگمتانه ایران از واردات یک محصول ارزشمند و کاربردی در صنایع بهداشتی و پزشکی بی نیاز خواهد شد.

این اولین خبری بود که با راه‌اندازی پتروشیمی هگمتانه، مردم شهر را هیحان زده و چندین خانواده جویای کار را خوشحال کرده بود.

اما چند روز پیش بود که افراد  معترض در جلوی درب ورودی استانداری تجمع کرده و از مالکان این شرکت بابت عدم پرداخت دستمزد خود که حاصل چندین ماه بود گلایه می‌کردند!

نزدیک به ۶۰ نفر از کارگران پتروشیمی هگمتانه در همدان به دلیل نپرداختن حقوق به مدت ۶ ماه، در مقابل درب ورودی استانداری تجمع کردند.

افراد حاضر در این تجمع عنوان کردند که به مدت ۶ ماه حقوقی دریافت نکرده و وضعیت مبهم شغلی، نامشخص و غیرقابل پیش‌بینی ما را خسته و بی‌انگیزه کرده است.

به گفته این افراد سال‌هاست که وعده‌های پوچی چون اجرای طرح یکسان‌سازی حقوق  و رعایت عدالت مطرح می‌شود ولی تاکنون به این مهم توجهی نشده است.

افراد شرکت کننده در تجمع، بدلیل ترس از اخراج شدن و دردسرهای دیگر تمایلی به معرفی خود نداشتند.

کارشناس برق در پتروشیمی هگمتانه، گفت: این شرکت از ماه اردیبهشت ماه، حقوق ما را پرداخت نکرده و بدلیل تعدیل نگه‌داشتن تکلیف ما مشخص نیست، اگر اعتراضی هم بکنیم می‌گویند اخراجتان می‌کنیم .

وی افزود: قصد ما در این شرکت کار و فعالیت است اما تکلیف ما را یکی روشن کند.

یکی دیگر از کارگران تصریح کرد: تقریباً جهار سال و نیم است که در اینجا مشغول به کار هستیم، خیلی از بچه‌ها جاهای دیگری استخدام بودند، بنده استخدام رسمی بودم اما بنابر شرایطی که داشتم در اینجا ماندگار شدم.

وی ادامه داد: در این چند سال برخی در جاهای دیگر شرایط کاری بهتری در انتظارشان بود اما بدلیل وعده‌های پوچ و تو خالی مسئولین این شرکت در اینجا ماندگار شده و گرفتار شدند.

فرد دیگری که نمی‌خواست نامش فاش شود گقت: شرایط سخت اینجا با گرفتن حداقل حقوق، آنهم حقوقی که هر ۶ ماه یکبار هم پرداخت نمی‌شود!

وی افزود: مسئولینی که در رده‌های شغلی بالایی قرار دارند بیش از ۴۰ میلیون دریافتی دارند، اما شرایط سخت و خطرات کاری را که ما داریم با این حقوق اندک راضی بودیم، اما آن را هم از ما دریغ کردند.

این کارگر اذعان داشت: مسلماً کسی که ماهیانه ۷۰ میلیون تومان دریافتی داشته باشد اگر سه ماه هم حقوقی دریافت نکند اتفاق خاصی برایش نیافتاده و در این شرایط بد اقتصادی فشاری را متحمل نمی‌شود، اما کسی که ماهیانه ۱۰ میلیون حقوق دارم و آن را هم دریافت نمی‌کنم چگونه در این شرایط بد اقتصادی گذران امور کنم؟

فرد دیگری که در تجمع شرکت داشت بیان کرد: حرف همه افرادی که در اینجا تجمع کرده‌اند این است که اینجا بفروش برود، این پتروشیمی در غرب کشور بوده و بازارهای استان‌های همجوار را به‌راحتی در دست گرفته است، بنابرلین می‌تواند با این قابلیت صنایع پایین دستی را راه‌اندازی کند.

وی با بیان اینکه همدان با وجود این شرکت می‌تواند قطب تجهیزات پزشکی خاورمیانه باشد، عنوان کرد: در زمین‌های دور و اطراف پتروشیمی کارخانه ساخته و با دستگاه تزریق و تجهیزات پزشکی کشور را تامین کنیم.

احمد حسین فلاحی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان گفت: کارگران پتروشیمی هگمتانه مدعی هستند که ۶ ماه حقوق دریافت نکرده‌اند.

فلاحی با بیان اینکه با این ظرفیت بالایی که که پتروشیمی هگمتانه، بعنوان تولید کالای خاص و استراتژیک، عنوان کرد: متاسفانه الان این شرکت به‌دلایلی تعطیل شده است.

وی با اشاره به صحبت‌های مدیر عامل پتروشیمی کشور، گفت: حدود ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ تن خوراک در این مجموعه وجود دارد که با همین  موجودی می‌توانند مشغول به کار شده و تا حدودی یک مقدار از بدهی این کارگران را پرداخت نمایند، اما الان معطل بوده و کار نمی‌کنند.

نماینده مردم همدان در مجلس خاطرنشان کرد: نظر مدیرعامل پتروشیمی بر فروش فوری این مجموعه است چراکه پتروشیمی اروند آمادگی خرید سهم این شرکت را داشته اما مالک اصلی این شرکت پای ‌کار نمی‌آید.

انتهای پیام/

دیدگاه شما