وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 27 مهر 1393 ساعت 09:47   |   کد مطلب: 10249
نخستین مشعل المپیاد ورزشی در مدارس نهاوند روشن شد
در نخستین روز از هفته تربیت بدنی مشعل نخستین المپیادورزشی درون مدرسه ای آموزشگاه های شهرستان نهاوند توسط دانش آموزان ورزشکار روشن و این رقابتها در سطح مدارس آغازشد.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند روز شنبه در مراسم نمادین روشن شدن مشعل نخستین المپیاد ورزشی در دبیرستان دخترانه تیزهوشان نهاوند گفت: طرح المپیاد درون مدرسه ای از جمله طرح های عملیاتی برای اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تحصیل ،تهذیب و ورزش است که امروز به صورت هماهنگ در سطح تمامی مدارس نهاوند به اجرا در آمده است.

'علیرضا تکلو' افزود: با توجه به سیاست های وزیر آموزش و پرورش مبنی بر مدرسه محوری و همچنین توسعه فرهنگ مشارکت در مدارس ،اجرای این طرح می تواند گام عمده ای برای عملی نمودن اهداف تربیت بدنی و ورزش در سطح مدارس باشد.

وی از ایجاد تمهیدات لازم برای عملی کردن طرح المپیاد درون مدرسه ای خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع، ستاد اجرایی در سطح شهرستان تشکیل گردیده و جلسات توجیهی برای مدیران برگزار شده که در این جلسات بر بکار گیری تمام توانمندی ها و ظرفیت های مدرسه برای پیشبرد اهداف طرح تاکید شده است .

تکلو با بیان اینکه اجرای المپیاد ورزشی در درون مدارس شور و نشاط را بر فضای عمومی مدرسه حاکم می کند افزود: در این طرح بیش از 15 هزار نفر از دانش آموزان در رشته هایی که قابلیت اجرایی در داخل مدرسه را داشته باشند مشارکت می کنند و همین مساله می تواند شادابی و نشاط مضاعفی را بین دانش آموزان بوجود آورد .

مدیر آموزش و پرورش نهاوند به مزایای اجرای طرح در سطح مدارس اشاره کرد و گفت: با اجرایی شدن این طرح استعدادهای ورزشی شناسایی شده و علاوه بر آن ساختار قامتی در مدارس مورد توجه قرار می گیرد .

وی با بیان اینکه برای تحقق اهداف بزرگ ورزشی لازم است ورزش مدارس را جدی بگیریم افزود: اگر ما خواهان این هستیم که در سطح میادین بین المللی ورزشی بیش از آنچه که تا کنون وجود داشته موفق باشیم لازم است بر روی ورزش دانش آموزی سرمایه گذاری شده و اعتبارات لازم به این سمت سوق داده شود.

وی گفت: بدون شک توجه جدی به ورزش مدارس می تواند عامل پویایی و تحرک ورزش کشور شود و اجرای این المپیادها سر آغازی بر این امر مهم خواهد بود .

تکلو موفقیت های ورزشی دانش آموزان نهاوند را در سطح استان و کشور چشمگیر دانست و گفت: در سال تحصیلی گذشته دو نفر از دانش آموزان این شهرستان در رشته های پرتاب نیزه و آمادگی جسمانی در سطح کشور صاحب مقامهای اول و سوم شده و تیم والیبال ابتدایی این شهرستان نیز در سطح کشور مقام چهارم را کسب نموده است .

وی گفت: به واسطه عملکرد خوب تربیت بدنی مدارس شهرستان نهاوند در سال گذشته برای دومین بار مقام اول استان را در دوبخش پسران و دختران بدست آورده است .

در حال حاضر حدود 25 هزار دانش آموز در 268 آموزشگاه شهرستان نهاوند مشغول به تحصیل هستند.

شهرستان نهاوند با جمعیت 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان قرار گرفته است.

دیدگاه شما