وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 2 آبان 1393 ساعت 16:19   |   کد مطلب: 10374
برگزاری سلیقه ای عزاداری زمینه شادی دشمن است
امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزاری سلیقه‌ای عزاداری را زمینه شادی دشمن دانست و افزود: باید محتوا و پیام قیام کربلا را درک کرده و در مسیر آن قدم برداریم.

به گزارش نافع، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه همدان با بیان اینکه مکتب عاشورا دایره‌المعارف انسان‌سازی است، اظهار کرد: برای بهره‌گیری مطلوب از این مکتب انسان‎ساز باید محتوای آن را مدنظر قرار داد زیرا با کسب آگاهی از چرایی وقوع قیام بزرگ عاشورا، می‎توان از آن درس‌ها گرفت.

وی با اشاره به اینکه مداحان، منبری‌ها، هیئات مذهبی، روضه‌خوانان و مستمعان، هر کدام دارای وظایفی هستند که باید آن را به خوبی انجام دهند، گفت: باید مراسم عزاداری امام حسین(ع) در حد اعلا و به بهترین شیوه برگزار شود تا ضمن ارتقای آگاهی‎بخشی در بین مردم، شعور حسینی را نیز با شور حسینی در پی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزاری سلیقه‌ای عزاداری را زمینه شادی دشمن دانست و ادامه داد: باید محتوا و پیام قیام کربلا را درک کرده و در مسیر آن قدم برداریم.

وی با بیان اینکه کاش یک هیئت مشخص و قوی، برای کار نظارت بر دیگر هیئات مذهبی به منظور هدایت آنها، اصلاح امور و ممانعت از انجام بدعت از سوی آنان ایجاد می‌شد، گفت: این هیئت می‌توانست در صورتی که بدعتی‌ در عزاداری مشاهده می‌شد، این موضوع را گوشزد کرده و مانع از تکرار آن شود.

محمدی با تأکید بر اینکه آسیب‌شناسی عزاداری، از اوجب واجبات است، بیان کرد: صرف عزاداری بدون کسب معارف دین و هدف قیام عاشورا، تأثیر چندانی بر زندگی افراد نخواهد داشت.

*عزاداری آل‌الله باید در شأن و منزلت آنان باشد

وی با انتقاد از اینکه برخی از هیئات مذهبی، تا پاسی از شب به عزاداری می‌پردازند به طوری که نماز صبح برخی عزاداران به خاطر خستگی قضا می‎شود، فلسفه قیام عاشورا را ترک محرمات و انجام واجبات دین دانست.

امام جمعه همدان با بیان اینکه عزاداری برای آل‌الله باید در شأن و منزلت آنان باشد، تصریح کرد: دشمن در عزاداری‌های شیعیان به دنبال یافتن موضوع و یا بدعتی است تا آن را برای مقابله با دین اسلام و خشن جلوه دادن آن، علم کند پس باید مراقب بود.

وی با اشاره به اینکه برخی از مداحان فقط به دنبال بلند کردن صدای گریه مردم هستند، این شیوه را درست ندانست و گفت: باید از روحانیون برای بیان فلسفه قیام و آگاهی‌بخشی در بین مردم استفاده شود و بعد از آن نیز ساعتی را صرف عزاداری کنیم، زیرا آگاهی‌بخشی بهتر از عزاداری بدون درک محتوا است.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش با ابراز تأسف از اینکه برخی از مردم، هنوز نام و نشان 14 معصوم را به درستی نمی‌دانند، آنها را مستضعف فکری و فرهنگی خواند و ایام محرم و صفر را بهترین موقعیت برای آشناسازی آنها با معارف دین دانست.

*آل سعود را باید شب و روز نفرین کرد

وی در ادامه با اشاره به شکل‌گیری گروهک داعش، هدف از آن را خشن جلوه دادن چهره دین مبین اسلام خواند و گفت: آل سعود را باید خائن به اسلام دانست زیرا بعد از روی کار آمدن حکومت شیعی در یمن، گروهک داعش را روانه این سرزمین برای سرکوب مردم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه باید آل سعود را به خاطر خیانت‌های آن به اسلام، شب و روز نفرین کرد، این نفرین‌ها را اثرگذار خواند و بیان داشت: رد پای آل سعود در کشتار مردم سوریه، عراق، بحرین، پاکستان، افغانستان، فلسطین و لبنان نیز مشاهده می‌شود.

دیدگاه شما