وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 11 آبان 1393 ساعت 09:45   |   کد مطلب: 10562
باید نسل جوان به حقائق و اسرار حادثه عاشورا آگاهی داشته باشند
امام جمعه شهر قهاوند گفت: باید نسل جوان به حقائق و اسرار پشت پرده این حادثه خونبار آگاهی داشته باشد.

به گزارش نافع به نقل ازجهادپرس، حجت الاسلام حسین محققی گفت: شهید مطهری میفرماید:اگر اشکی که برای امام حسین(ع)می ریزیم در مسیر هماهنگی روح باشد و روح ما پرواز کوچکی با روح حسین نماید و ذره ای از همت و حیرت و حریت او ذره ای از ایمان ، تقوا و توحید او بر ما بتابد چنین اشکی یک دنیا ارزش دارد .

وی بیان کرد ابتدا باید در جهت شناساندن اهداف و مقاصد ابی عبدالله اقدام کرد و سپس در مظلومیت آن بزرگوار گریست امروز مجالس بسیاری می بینیم که همه آنها به سینه زنی ، گریه زاری و شور صرف میشود و خبری از هدایت پذیری و شعور نیست .

محققی افزود: جوانان که طعمه تهاجم فرهنگی غرب شده اند رویکردشان به مجالس عزاداری سیدالشهداء بسیار خوب است ولی ما نتوانستیم ازین فرصت در راستای حسینی نگه داشتن جوانها استفاده کنیم باید نسل جوان به حقائق و اسرار پشت پرده این حادثه خونبار آگاهی داشته باشد.

 امام جمعه شهر قهاوند گفت:  عاشورای حسینی فرصت بی نظیری در اختیار شیعه است و از اهمیت آن همین بس که بقاء اسلام مدیون نهضت حسینی است از این رو لازم است بهترین استفاده از آن برده شود.

وی گفت: باید مواظب بود محرم در عزاداری خلاصه نشود و گریه و سینه زنی و مداحی اصالت پیدا نکرده و هدف نباشد.

امام جمعه شهر قهاوند گفت: باید بدانیم امام حسین تنها در آخرت کشتی نجات نیست قبل از رسیدن به آخرت ما به این کشتی نجات نیاز داریم تا مارا از ورطه هولناک حوادث سیاسی اخلاقی اعتقادی نجات بخشد.

وی افزود: دراهمیت واقعه کربلا همین بس که ائمه معصومین (ع)به مادستور داده اند هر حادثه ای که برایتان پیش آمد به کربلا وصل کنید تا واقعه کربلا یک لحظه از منظرها پنهان نماند و در مورد ریشه تاریخی کربلا و چرایی بوجود امدن حادثه کربلا از زبان امامان معصوم (ع) و یاران ، اطرافیان نکاتی مطرح شده است از جمله این نکات بیان حضرت زینب بالای جنازه ی برادرش است که به برادرش عرض میکند: بأِّبی المقتول بیوم الجمعه أوالاثنین.پدرم فدایت تو کشته روز جمعه ای یاروز دوشنبه؟

انتهای پیام /

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما