وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 12 آبان 1393 ساعت 07:49   |   کد مطلب: 10589
همایش زنان عاشورایی درهمدان
در تاسوعا و عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) همایش بزرگ زنان عاشورایی در همدان برگزار می‌شود.

به گزارش نافع به مناسبت تاسوعا و عاشورای سیدالشهدا(ع) همایش بزرگ زنان عاشورایی در همدان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری همدان با بیان اینکه این همایش در راستای ایجاد فضایی برای عزاداری بانوان در نظر گرفته شده است، افزود: در قالب این همایش هیئت‌هایی برای بانوان شهر همدان برنامه دارند که بر این اساس بانوان می‌توانند در این روز از این فضاها برای عزاداری بهره‌مند شوند.

محمدرضا بیاناتی اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته برنامه عزاداری امام حسین (ع) تنها ویژه آقایان بود، بانوان همراه هیئت‌ها در معابر عمومی بودند که علاوه بر تحت تأثیر قرار دادن عزاداری‌ها نتوانستند از برنامه‌ها آن طور که باید استفاده کنند.

وی با بیان اینکه با برگزاری جلساتی با هیئت‌ها برای بانوان نیز مراسم عزاداری پیش‌بینی شده است، افزود: 25 هیئت بانوان در جلسه شهرداری شرکت کردند که در نهایت 14 هیئت شرایط برگزاری هیئت برای بانوان را داشتند که برنامه‌ریزی لازم انجام شد.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری همدان با بیان اینکه مراسم ویژه بانوان از ساعت 9 تا 12 ظهر برگزار می‌شود، اظهار کرد: این مراسم با اقامه نماز جماعت ظهر همراه خواهد بود.

*بانوان همدانی در 14 هیئت عزاداری می‌کنند

وی به مکان 14 هیئت‌ عزاداری بانوان اشاره کرد و آنها را شامل هیئت محمد رسول‌الله واقع در میدان جهاد، هیئت قرآن و عترت واقع در امامزاده عبدالله، هیئت فاطمه الزهرا (س) در حصار علی آباد، هیئت حضرت زینب(س) در کوی محمدیه، هیئت بنت‌النبی (س) واقع در خضر سالن ورزشی شهید قهاری، هیئت پیروان عترت در حسینیه ثارالله سپاه، هیئت متوسلین امام حسین (ع) در شهرک اندیشه، هیئت حضرت رقیه (س) در شهرک مدنی سالن ورزشی شهید مدنی، هیئت فاطمیه در 10 متری رضوان، هیئت کانون اسلامی خواهران در خیابان مهدیه، حسینیه باب الحوائج در اسلامشهر، هیئت فاطمیون در مسجد دانشگاه بوعلی، هیئت رهروان حضرت زینب (س) در مسجد بنی‌‌فاطمه شهرک بهشتی و فرهنگسرای رضوان و مهر در شهرک ولیعصر دانست.

*مسابقه کتابخوانی کتاب «حماسه حسینی» شهید مطهری در همدان

بیاناتی از اعطای کمک به هیئات مذهبی شهر همدان خبر داد و گفت: این کمک‌های مالی برای همه هیئت‌ها در نظر گرفته شده که می‌توانند با مراجعه به شورای شهر دریافت کنند.

وی از برگزاری مسابقه کتابخوانی خبر داد و افزود: مسابقه کتابخوانی از کتاب «حماسه حسینی» شهید مطهری برای شهروندان در نظر گرفته شده که زمان آن برای مطالعه بیشتر شهروندان تا اربعین ادامه دارد.

*شهرداری نصب اقلام تبلیغاتی محرم را رایگان انجام داد

معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری همدان اظهار کرد: امسال حال و هوای شهر همدان به مانند یک حسینیه بزرگ فضاسازی شده و با آذین‌بندی‌های بزرگ متناسب با محرم از سوی سازمان‌های وابسته به شهرداری رنگ و بوی محرم به خود گرفته است.

وی با اشاره به همکاری مناسب شهرداری با هیئت‌ها و تکایا خاطرنشان کرد: امسال شهرداری برای نصب اقلام تبلیغاتی هیئت‌ها و تکایا وجهی دریافت نکرد و این عمل به صورت رایگان صورت گرفت.

*90 درصد تدارکات نماز ظهر عاشورا بر عهده شهرداری است

بیاناتی افزود: نماز ظهر عاشورا در همدان با همکاری شهرداری برگزار می‌شود و طبق سال‌های گذشته این مهم در مدیریت شهری وظیفه شهرداری است.

وی خاطرنشان کرد: همکاری در راستای نماز ظهر عاشورا در میدان امام (ره) انجام شده به طوری که 90 درصد آن را شهرداری انجام می‌دهد.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری همدان با وجود اینکه اداره‌کل تبلیغات اسلامی متولی تجمع عاشورائیان است، شهرداری نیز در تجمع بزرگ عاشوراییان در همدان همکاری دارد.

دیدگاه شما