وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 2 آذر 1393 ساعت 10:13   |   کد مطلب: 11125
برگزاری گفتمان های دینی با موضوع فلسفه بسیج در مدارس و دانشگاه های همدان
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان از برگزاری ۱۰ گفتمان دینی در مدارس و ۵ گفتمان دانشجویی با موضوع فلسفه تشکیل بسیج، همزمان با گرامیداشت هفته بسیج در این شهرستان خبر داد.

به گزارش نافع، حجت‌الاسلام محمد جمشیدی در گفتگو با خبرنگار ما از برگزاری ۱۰ گفتمان دینی در مدارس و ۵ گفتمان دانشجویی با موضوع فلسفه تشکیل بسیج در این شهرستان خبر داد و بیان داشت: بسیج مجموعه ای است که درآن پاک ترین انسان ها، فداکارترین و آماده به کارترین جوانان کشور در راه اهداف متعالی این ملت و برای به کمال و به خوشبختی رساندن این مردم جمع شده اند.

وی برگزاری گفتمان های دینی در مدارس و دانشگاه ها را یکی از طرح های مؤثر سازمان تبلیغات اسلامی برای ترویج آموزه های اسلامی برشمرد و افزود: برگزاری گفتمان‌های دینی گام موثری در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.

جمشیدی ادامه داد: با وجود شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی دشمنان که امروز جوانان را مورد هدف قرار داده‌اند، باید جوانان را آگاه کرد تا دین‌گریزی در میان آن‌ها اتفاق نیفتد.

وی در ادامه از فراهم بودن بستر مناسب و مطلوب برای اجرای گفتمان های کارگاهی در مدارس و دانشگاه ها خبر داد و یادآور شد: گفتمان دینی بهترین و موثرترین تبلیغ چهره به چهره است که تأثیر بالایی در جذب جوانان و نوجوانان به سمت تعالیم فرهنگی و دینی دارد و گفتمان دینی یکی از موقعیت‌های مناسب برای شنیدن سؤالات و دغدغه‌های نسل امروزی است.

سرپرست تبلیغات اسلامی همدان ادامه داد: بسیج یعنی حضور ناشی از ایمان و اخلاص و انگیزه دینی و ایمان صادقانه در هر میدانی که کارایی و توانایی حضور در آن میدان را داراست، این معنای بسیج است و در قرآن کریم در آیات متعددی به ضرورت بسیج و آمادگی مسلمانان برای مبارزه با دشمنان اشاره شده است.

حجت‌الاسلام جمشیدی ابراز داشت: یک بسیجی تقوای الهی دارد یعنی خویشتن داری او از انجام گناه و مبادرت به انجام واجبات است، بسیجی ایثار و از خودگذشتگی دارد و برآورده ساختن نیازهای جامعه و سایر افراد را برخواست خود ترجیح می دهد.

وی ادامه داد: یک بسیجی شجاعت و دلاوری دارد و حضور همه جانبه اش در صحنه های دشوار و سخت مبارزه با دشمنان و قرار گرفتن در برابر تهدیدهای همه جانبه آنان ویژگی بارز یک بسیجی است.

 

بسیجی همیشه عزادار امام حسین(ع) است

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان در ادامه گفت: بسیج نهادی است که با هدف پاسداری از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی بوجود آمده است.

حجت‌الاسلام محمد جمشیدی یادآور شد: بسیج حرکتی اجتماعی است که در هر جامعه ای با توجه به فرهنگ آن جامعه و به اشکال مختلفی در اثر شرایط خاص به وجود می آید، حتی در دوران صدر اسلام نیز به هنگام حمله کفار و منافقین علیه مسلمانان زمانی که فرمان تشکیل نیروی مبارز علیه آنها داده می‌شود مسلمانان داوطلبانه در مساجد گردهم می آمدند تا توان خود را از نظر نیروی انسانی و تجهیزات نظامی برای مقابله با دشمنان اسلام بسیج کنند.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه ما نیز بسیج یک نهاد اجتماعی است، نهادی که با هدف پاسداری از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی به وجود آمده است و انحلال آن جز در صورت انحلال جامعه اسلامی قابل تصور نیست.

 

این مقام مسول بیان داشت: بسیجی همیشه عزادار امام حسین(ع) است و بر این عزاداری به خود می بالد زیرا که بسیجی همه جا را کربلا و همه ی زمان ها را عاشورا می داند و بصیرت را هم در همین فرمول می داند.

حجت الاسلام جمشیدی اضافه کرد: بسیجی بدون سلام و صلوات بر حسین وارد بر نماز نمی شود؛ چرا که نماز بی حسین را یک عبادت جعلی می داند.

 

منش بسیجی با خط کش اخلاص و با عینک مخلص در دین سنجیده می‌شود

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان گفت: بسیجی خود را در محضر خدا و ائمه(ع) می داند و این از سر حکم قرآن و قرآن مداری اوست و تمامی اعمال و گفتار و به طور کلی منش یک بسیجی؛ با خط کش اخلاص و با عینک یک مخلص در دین سنجیده می‌شود و هر چه اعمال به اخلاص نزدیک تر باشد و مخلصانه تر عمل کنند به معنی بسیج نزدیک تر می شوند.

حجت الاسلام محمد جمشیدی افزود: اخلاص در عمل موجب می‌شود که یک بسیجی بیشتر به خدا نزدیک شود و هدف کلی را نزدیکی بیشتر به خدا تعریف کرده اند که با بکار بردن اخلاص در عمل باید یک بسیجی نزدیک ترین فرد به خداوند متعال باشد.

وی تصریح کرد: بسیجی کسی است که شور و شعور را در هم آمیخته و پیوندی ناگسستنی با مولای خوبان دارد که در قالب زمان محدود نشده و همچنان ادامه دارد و از دیدگاه امام خمینی(ره) بسیجی کسی است که در عمل علاقه خود را به پیشرفت و حفظ و گسترش اقتدار نظام اسلامی و شأن و حیثیت ملت مسلمان نشان دهد.

این مسئول خاطرنشان کرد: ما در زمان حضرت امام خمینی(ره) و ۸ سال دفاع مقدس دیدیم که بسیجیان رزمنده، نزدیک ترین افراد به خدا شدند.

گفتگو از فرشته درهم فروش

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما