وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 2 آذر 1393 ساعت 12:01   |   کد مطلب: 11131
بیانیه بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین(ع) همدان در حمایت از زنان افغان
بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین(ع) همدان در اعتراض به برنامه‌ریزی آمریکا برای زنان افغان بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش نافع، در این بیانیه آمده است:

"وقتی آمریکا می‌خواهد حقوق بشر را بنویسد، دختران و زنان افغان یادشان باشد چتری برای باران‌های اسیدی داشته باشند و به کودکانشان پیش از حرف زدن، گذاشتن ماسک‌های ایمنی را بیاموزند و به آن‌ها یاد بدهند که چگونه می‌توانند نعش یک کبوتر را از زیر آوار خارج کنند".

در ادامه این بیانیه تأکید شده است:"آن‌هایی که برای نوشتن برنامه‌های ویژه زنان در افغانستان، لیقه‌های مرکّبشان را از خون سرخ گلوی مسلمانان پرکردند و نمی‌فهمند که کودکان و زنان بی‌گناه در بازی سیاست نقشی ندارند. این مدعیان دروغین، سنگ رژیمی را به سینه می‌زنند که تا زیر گلو در خون بی‌گناهان خاورمیانه فرو رفته‌اند".

این بیانیه می‌افزاید:"پس از روی کار آمدن اشرف غنی در افغانستان، دو اتفاق مطلوب آمریکا در این کشور محقق شده است. وی 48 ساعت پس از شروع کار ریاست جمهوری، طرح امنیتی با واشنگتن را امضاء کرد و اکنون نیز طرح تغییر بنیادین در سرنوشت زنان افغانستان را با افتخار شروع کرده است. سئوال عمده این است؛ آمریکا با همه مشکلات داخلی و خارجی که دارد چطور طرح‌های ویژه زنان در افغانستان را در اولویت قرار می‌دهد؟

آیا زنان افغانستان با داشتن فرهنگ عمیق، ریشه‌دار و دارای پیوندهای تاریخی با حوزه تمدن ایران، نیاز به قطب‌بندی طالبانیسم – دموکراسیزاسیون دارد؟ و برای خلاصی از تحجر و خشک‌مغزی طالبان به فرهنگ و ارزش‌های غربی پناه ببرند؟ به روشنی پیداست که اکثریت مطلق زنان افغانستان از طالبانیسم متنفرند، اما جامعه افغانستان، جامعه‌ای مذهبی است و هدف این طرح، ایجاد فضایی است که رضاخان در سال‌های 1314 تا 1320 در ایران اجرا کرد و اکنون اینگونه غرب به تحقیر فرهنگ اسلامی و مبازره با مذهب از درون جوامع اسلامی همت گذاشته است".

در ادامه بیانیه بسیج جامعه زنان همدان آمده است:"سئوال ما این است چرا این طرح، فقط در حوزه  امور سیاسی و حقوقی متمرکز شده است؟ و چرا این آموزش‌ها در حوزه‌هایی مانند پزشکی، صنعت، تکنولوژی و ... نیست؟ و پاسخ ما در این جمله خلاصه می‌شود که تنها تلاش آمریکا برای غربی نمودن جامعه زنان افغانستان است.

امروز شعار آمریکا برای آزادی زنان افغان، بوی بهره‌های سرسام‌آور بانک جهانی را می‌دهد و هر چه شعارشان بیشتر، سودشان بیشتر و سلاح‌هایشان ویران‌گرتر! آنان بر مزارع افکار غربیان، بمب کاشتند و در باور مزارع سرسبز شرقیان، خشخاش بمب و خشخاش شعار و صلیب سرخ، همه با یک واژه نوشته می‌شوند: «استعمار آمریکایی» و همه با یک واژه خوانده می‌شوند: «حقوق بشر غربی».

این بیانیه می‌افزاید:"امروز حاصل سال‌ها مجاهدت و شهادت و آوارگی مردم افغانستان در طول چهار دهه گذشته نباید به میوه‌چینی آمریکا منجر شود و غیرت دینی جامعه افغانستان به بهانه خشونت و تحجری که آن هم محصول غرب است به سخره گرفته شود. آنچه "امان خان" نتوانست در افغانستان انجام دهد؛ امروز مجددا از سر گرفته شده و این در حالی است که قانون اساسی افغانستان، نظام رسمی این کشور را جمهوری اسلامی می‌داند.

بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین(ع) ضمن محکوم نمودن خیال باطل آمریکا برای غربی نمودن فرهنگ زنان افغان از همه زنان آزاده و مسلمان جهان می‌خواهد تا این دخالت آشکار علیه هویت اسلامی زنان افغان را محکوم و از فرهنگ عمیق و ریشه‌دار این کشور حمایت نمایند."

خبر از سمیه مظاهری

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما