وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 19 آذر 1393 ساعت 12:19   |   کد مطلب: 11518
کربلا را تو مپندار شهریست در میان شهرها
راهيان كربلا را بنگر و به ياد آر ورق‌پاره‌هاي تقويم تاريخ را كه مي‌گويد هزار و سيصد و هفتاد و پنج سال است كه از عاشورا مي‌گذرد و تو از خود مي‌پرسي: پس اين‌همه شور و اشتياق و اين‌همه شتاب در اين راهيان شيدايي كربلا از چيست؟

به گزارش نافع، قرن‌هاست كه فرياد «هل من ناصر ینصرنی» سيدالشهدا(ع) پهنه‌ زمان را پيموده است و چون نفخات حيات‌بخش روح القدس بر هر زمين مرده‌اي كه گذشته است آن را به حيات عشق بارور ساخته و اينچنين همه‌ تاريخ تو گويي روزي بيش نيست و آن روز عاشوراست.

اینک در سال 1393 از عاشورایی دیگر چهل روز گذشته، چهل روز از اشک خشکیده، خورشید بالای نیزه دیدن، عدالت در زنجیر بودن، یک دنیا تقوا در اسارت بودن و چشمان مظهر علم و عصمت و طهارت را اشک‌آلود دیدن می گذرد و بار دیگر حزن و غم و اندوه فضای شهر و روستایمان را لبریز کرده  و همه و همه آماده استقبال از این روز ماندگار...

 

همنوایی یک هزار و 998 هیئت مذهبی در همدان / تجمع منسجم و یکپارچه عزاداران همدانی

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان در گفتگویی با خبرنگار ما از تجمع بزرگ مردم همدان به شکل منسجم و یکپارچه در روز اربعین خبر داد.

حجت الاسلام علی دشتکی افزود: این آیین صبح روز شنبه 22 آذرماه با قرائت زیارت اربعین در محل میدان امام خمینی(ره) برگزار می شود.

وی اظهار داشت: در این روز علاوه بر برنامه‌های سنتی هیئات مذهبی، اجتماع بزرگی در همه شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

دشتکی با اشاره به اینکه عاشورا موجب عظمت وعزت شیعه است، افزود: اگر امروز نامی از اسلام و معنویت باقی مانده به برکت عاشورا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان در ادامه با تأکید بر اینکه نفوذ عمیق و گسترده نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت عاشورا و درس هایی همچون آزادگی، حق طلبی، ولایت، ظلم ستیزی و غیره است، یادآور شد: روز به روز باید از درس ها و عبرت های عاشورا بیشتر بهره گرفت.

 

اربعین حسینی روز مانور شیعه است

این مقام مسئول در ادامه با تأکید بر اینکه اربعین حسینی روز مانور شیعه است، یادآور شد: عزاداری اربعین متعلق به همه دستگاههای اجرایی استان است، به همین دلیل باید همه ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت برای بزرگداشت این روز بزرگ تلاش کنند.

حجت الاسلام علی دشتکی ادامه داد: روز اربعین می تواند بار دیگر عظمت و قدرت شیعه را به رخ جهانیان بکشد و حضور باشکوه در این روز در حقیقت می تواند خنثی کننده توطئه شوم دشمنان باشد.

وی همچنین به تشکیل ستاد ساماندهی شئون مذهبی و نشست هماهنگی بزرگداشت روز اربعین در این استان اشاره و خاطرنشان کرد: تشکیل این ستاد می تواند در بزرگداشت این روز بزرگ بسیار موثر باشد و این ستاد باید همه تلاش خود را برای برگزاری با شکوه و دشمن شکن روز اربعین انجام دهد.

دشتکی یادآور شد: دراین زمینه وظایف دستگاه ها مشخص شده و به شکل مکتوب ارسال خواهد شد.

گزارش از فرشته درهم فروش

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما