وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 8 دى 1393 ساعت 12:40   |   کد مطلب: 11881
امسال 3 وقف جدید در نهاوند ثبت شده است
رئیس اوقاف و امور خیریه شهریتان نهاوند گفت: امسال 3 وقف جدید در شهرستان نهاوند به ثبت رسید.

به گزارش نافع، حجت الاسلام احمدرضا خزایی از سه وقف جدید در سال جار در نهاوند خبر داد.

وی با بیان اینکه شهرستان نهاوند ۷۸ موقوفه منفعتی با ۵۷۷ رقبه وجود دارد و گفت: یکی از موقوفاتی که در سال جاری به ثبت رسیده 200 متر منزل مسکونی به ارزش 200 میلیون تومان از سوی واقف خیر اندیش خانم اکرم حیدری وقف شده است.

خزایی با بیان اینکه خانم حیدری با نیت کمک به ازدواج جوانان، ترویج فرهنگ قرآن و امور خیریه در نهاوند وقف کرده است، ابراز داشت: همچنین آقای محمد ساکی دیگر واقف خیر اندیش نهاوندی است که در سال جاری زمین کشاورزی و باغی در منطقه شاطر آباد وقف کرده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهریتان نهاوند با بیان اینکه زمین موقوفه آقای ساکی به ارزش یک میلیارد تومان است، عنوان کرد: این موقوفه با نیت کمک هزینه دارو و درمان، کمک به ایتام فقیر، کمک هزینه ازدواج جوانان بی بضاعت و تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآن وقف شده است.

حجت الاسلام خزایی با بیان اینکه یکی دیگر از وقف های انجام شده در سال جاری در نهاوند وقف خاص از سوی خانم معصومه حیدری است، ادامه داد: باید وقف های جدید با نیت های جدید منطبق بر نیاز و ضروریات جامعه صورت پذیرد که در این زمینه موقوفات جدیدی در نهاوند ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه یکی از آثار وقف، ایجاد و تقویت روحیه مواسات و ایثار است، بیان کرد: وقف تبدیل مالکیت خصوصی به نوعی از مالکیت عمومی است که گسترش آن از ابزار مهم دست یابی به تعادل اجتماعی و راهی است که انسان می تواند مالکیت خود را تا ابد تضمین کند.

انتهای پیام/ح

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما