وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 13 بهمن 1393 ساعت 13:17   |   کد مطلب: 12612
استقبال اصناف و کسبه ی شهر رزن از اجرای طرح اقامه ی نماز اول وقت
با رصد کاملی که از نحوه ی اجرای طرح تعطیلی بازار در هنگام اذان شد مشخص گردید که خوشبختانه و باکمک و عنایت خدا جمعیت نمازگزاران در مساجد چندین برابر شده است.

به گزارش نافع به نقل از صبح رزن، حجت الاسلام ملکی در گفت و گو با ما با تشریح طرح تعطیلی بازار در شهر رزن در هنگام اذان به منظور اقامه نماز اول وقت و احیاء این سنت محمدی (ص) گفت:با توجه به اهمیت نماز اول وقت و حضور در مسجد و اقامه ی نماز به جماعت این اداره با همکاری اداره ی صنعت معدن و تجارت و بسیج اصناف جلسات متعددی با اصناف شهرستان رزن با موضوع نماز اول وقت و تعطیلی مغازه ها به مدت یک ربع هنگام اذان ظهر و عصر ، مغرب و عشا برگزار کرد.

وی ادامه داد:در طی یک ماه گذشته جزوه هایی با همین موضوع و اهمیت نماز اول وقت با برگزاری  طرح سوال و مسابقه انجام شد.در برنامه های مختلف نیز در این خصوص اطلاع رسانی به عمل آمد ،آیت الله طاهری نیز در برنامه ی شب میلاد پیامبر (ص) در رابطه با اهمیت موضوع مطالب ارزنده ای را بیان کردند 

وی تصریح کرد:با رصد کاملی که از نحوه ی اجرای این طرح شد مشخص گردید که خوشبختانه و باکمک و عنایت خدا جمعیت نمازگزاران در مساجد چندین برابر شده است.

ملکی اضافه کرد:طی روزهای گذشته نیز تابلوها و پوسترهای برای اجرای هرچه بهتر این طرح بر شیشه و سر در مغازه ها توسط گروهی از روحانیون و متدینین شهرستان نصب شده است که در آن بر تعطیلی 15 دقیقه ای همه ی مغازه ها  هنگان اذان تاکید شده است.

لذا با جدیت تمام این طرح را دنبال می کنیم ،تا با اجرای آن شهرستان رزن اولین در کشور باشد که  مغازه ها و بازار به هنگام اقامه نماز  تعطیل می شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما