وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 20 بهمن 1393 ساعت 21:09   |   کد مطلب: 12782
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان:
22 کانون تخصصی در مساجد همدان فعالیت می‌کنند
22 کانون تخصصی در مساجد همدان فعالیت می‌کنند
مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان از فعالیت 22 کانون تخصصی در استان خبر داد.

به گزارش نافع، هادی فیض‌منش افزود: 508 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان فعال است که از این تعداد 22 کانون به صورت تخصصی در رشته‌های مختلف فعالیت می‌‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در مرکز استان 18 کانون تخصصی زیر نظر دبیرخانه کانون‌های مساجد استان فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: از جمع 22 کانون تخصصی، 2 کانون در شهرستان نهاوند، یک کانون در ملایر، یک کانون در اسدآباد مستقر بوده و بقیه کانون‌های تخصصی در مرکز استان فعالیت و به اعضاء طبق رشته تخصصی خدماتی ارائه می‌کنند.

فیض‌منش بیان کرد: کانون‌های تخصصی به کانون‌هایی اطلاق می‌شود که در کنار فعالیت‌های عمومی خود در یکی از رشته‌های قرآن، مهدویت،‌ مشاوره،‌ سمعی و بصری، آموزش، پژوهش، هنرهای تجسمی، نماز و... به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه استفاده بهینه از منابع، امکانات و ظرفیت‌‌های فرهنگی موجود در کانون‌ها یکی از اهداف تأسیس کانون تخصصی است، اظهار داشت: استانداردسازی و هماهنگ‌سازی فعالیت‌های مختلف در کانون‌ها، کمک به خودکفایی کانون‌ها، ایجاد کانون‌های کارآمد و اثربخشی بیشتر فعالیت‌ها، تلاش در راستای تقویت روحیه نوآوری و خلاقیت در کانون‌های مستعد از مهمترین اهداف تشکیل کانون‌های تخصصی است.

فیض‌منش از راه‌اندازی دو کانون تخصصی در سال آینده نیز خبر داد و تصریح کرد: در سال جدید تأسیس دو کانون تخصصی در زمینه «همایش،‌ مراسم و تبلیغات» و کانون تخصصی «سلامت» در دستور کار این دبیرخانه است.

وی گفت: شرایط تأسیس کانون تخصصی را داشتن دو سال فعالیت مستمر کانون، فعال بودن کانون در طول روز، دارا بودن تحصیلات دانشگاهی اعضای اصلی کانون مرتبط با رشته تخصصی، داشتن حداقل امکانات و تجهیزات اولیه مورد نیاز از جمله، رایانه، خط تلفن، نمابر و همچنین داشتن دو کلاس ویژه آموزش و... از مهمترین شرایط تأسیس کانون‌های تخصصی است.

فیض‌منش افزود: کانون‌های تخصصی، هرساله با ارائه طرح‌های اجرایی خود،‌ برنامه‌های سال آتی را به دبیرخانه اعلام می‌کنند و پس از تصویب،‌ برای اخذ بودجه مد نظر به ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور ارسال می‌شود.

وی اظهار داشت: اختصاص بودجه به این کانون‌ها به دو صورت سرانه عمومی و طرح‌های اجرایی ارائه شده به ستاد عالی دبیرخانه کانون‌های مساجد کشور صورت می‌گیرد که در سال جاری از طرف دبیرخانه کانون‌های مساجد استان به هر کانون تخصصی، 10 میلیون ریال از محل اعتبارات سرانه عمومی پرداخت شده است.

انتهای پیام/ح

 

دیدگاه شما