وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 26 فروردين 1394 ساعت 17:07   |   کد مطلب: 13920
همایش ملی بحران آب و راه های برون رفت از آن در کبودراهنگ برگزار می شود
عضو هيات علمی دانشگاه پیام نور رزن از برگزاری همایش ملی بحران آب و راه های برون رفت از آن به میزبانی دانشگاه پیام نور مرکز کبودراهنگ خبر داد.

به گزارش نافع به نقل از کورنگ، "دکتر نوید کریمی" هدف از اجرای این همایش را گردآوری محققان برجسته کشور و ارائه جدیدترین دستاوردهای پژوهشی در زمینه بحران آب و راه های برون رفت از آن در کشور اعلام کرد.
وی با اشاره به به قرار گرفتن ایران در منطقه ای خشک و نیمه خشک با بارش های کم، گفت: بحران آب به دلیل نیاز بخش های کشاورزی، صنعت، منابع طبیعی و... از مهمترین مشکلات کشور ماست که نتایج سوء آن در سالهای اخیر بیش از پیش مشاهده می شود.
دکتر کریمی مقابله با بحران آب را نیازمند طراحی استراتژی و راهکارها، توسط محققان رشته های مختلف علمی عنوان کرد و گفت: ارتقاء آگاهی های مردم توسط رسانه های جمعی می تواند زمینه خطرات کمبود آب و خشکسالی در مناطق خشک را کاهش دهد.
وی بحران آب را از مشکلات امروز دنیا و کشورمان عنوان کرد و گفت: همانطور که در محورهای فراخوان همایش ذکر شده است محققان رشته های مختلف علمی از جمله رشته ها مرتبط با کشاورزی، انواع فن آوری های نوین، اقتصاد، علوم اجتماعی، محیط زیست، روانشناسی، علوم ارتباطات و رسانه های جمعی، حقوق و ... می توانند نتایج مطالعات و تحقیقات خود را در زمینه مدیریت بحران آب و راه های برون رفت از آن را به این همایش ملی ارسال کنند .
دبیر همایش ملی بحران آب افزود: یکی از اهداف این همایش تبادل اندیشه با حضور پژوهشگران، اندیشمندان و اعضای هیات علمی دانشگاههای سراسر کشور است، در نیمه سالجاری که تاریخ دقیق آن متعاقبا اعلام خواهد شد در دانشگاه پیام نور مرکز کبودراهنگ برگزار خواهد شد.
وی گفت: این همایش با محوریت دانشگاه پیام نور کشور و با مشارکت دستگاههایی اجرایی مانند استانداری همدان، سازمان جهاد کشاورزی همدان، شرکت آب منطقه ای همدان، شرکت آب و فاضلاب استان، دانشگاه بوعلی سینا، صدا و سیمای همدان، روزنامه همدان پیام و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همدان برگزار می شود.
انتهای پیام/ ب

دیدگاه شما