وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 30 فروردين 1394 ساعت 09:55   |   کد مطلب: 13971
مدیرکل پزشکی قانونی همدان خبر داد:
افزایش 26 درصدی مرگ و میر ناشی از حوادث کار در همدان
افزایش 26 درصدی مرگ و میر ناشی از حوادث کار در همدان
مدیرکل پزشکی قانونی همدان گفت: 58 نفر در استان بر اثر حوادث ناشی از کار ،سال 93 جان خود را از دست دادند.

به گزارش نافع، علی احسان صالح در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: شمار جان‌باختگان حوادث کار سال 93 نسبت به مدت مشابه سال 92،  26 درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه تمام فوت‌شدگان ناشی از حوادث کار در سال گذشته مرد بوده‌اند، عنوان کرد: شمار جان‌باختگان حوادث کار در سال 92 نیز  45 مرد و یک زن بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان از افزایش 28 درصدی مجروحان سوانح کار خبر داد و گفت: 534 نفر در سوانح ناشی از کار در سال 93 مجروح و مصدوم شدند که از نظر جنسیت 524 نفر از مجروحان مرد و ده نفر زن هستند.

صالح یادآور شد: سال 92 نیز  407 مرد و 8 زن در حوادث ناشی از کار مجروح و مصدوم شدند.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان حوادث کار را از دو منظر تشریح کرد و گفت: برخی از افراد پیش از بروز سانحه به علت بیماری از جمله سکته قلبی جان باخته سپس دچار سانحه کار می‌شوند که در معاینات پزشکی این موضوع رصد و مشخص می‌شود.

وی سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت، سوختگی و کمبود اکسیژن را از مهمترین عوامل فوت ناشی از حوادث کار دانست که می‌توان با رعایت نکات ایمنی به ویژه در موارد کار در ارتفاعات بروز این حوادث را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

 

حوادث رانندگی در همدان 556 کشته بر جای گذاشت

 

علی‌احسان صالح در ادامه اظهار کرد: 556 نفر در سال 93 بر اثر سوانح رانندگی درون‌شهری و برون‌شهری استان همدان جان خود را از دست دادند.
وی با بیان اینکه 413 نفر از این جان‌باختگان سوانح رانندگی در همدان مرد و 143 نفر نیز زن بوده‌اند، اضافه کرد: بر اساس جغرافیای سوانح می‌توان عنوان کرد که 373 نفر در جاده‌های برون‌شهری، 100 نفر در درون شهری، 20 نفر در معابر خاکی و روستایی و 63 نفر در سایر محدوده‌ها جان باختند.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان از افزایش شش درصدی شمار متوفیان سوانح رانندگی در سال جاری خبر داد و گفت: در سال 92 نیز  521 شهروند شامل 150 زن و 371 مرد در سوانح رانندگی فوت کردند.

وی بیان کرد: تحلیل داده‌های آماری گویای افزایش 17 درصدی متوفیان سوانح برون‌شهری، کاهش 17 درصدی در درون‌شهری و کاهش 4 درصدی متوفیان سوانح رانندگی در مسیرهای فرعی شامل خاکی و روستایی است.

صالح اظهار کرد: 7 هزار و 488 نفر در سوانح رانندگی همدان مجروح شدند که از نظر جنسیت 5هزار و 219 نفر از آنها مرد و 2 هزار و 269 نفر زن هستند.

وی از افزایش دو درصدی شمار مجروحان سوانح رانندگی در سال جاری خبر داد و گفت: در سال 92 نیز 7 هزار و 288 نفر در سوانح رانندگی همدان مجروح شدند.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان بیان داشت: استان همدان کریدور ارتباطی استان‌های غربی به مرکز کشور بوده و بیشترین میزان تردد از محورهای این استان صورت می‌گیرد.

درهم فروش

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما